تنظیم آمپلی فایر

تنظیم آمپلی فایر 

برای تنظیم امپلی فایر استریو اکولایزر پخش را در حالت فلت قرار دهید امپلی فایرهای استریو دارای یک سری پتانسیو متر یا همون پیچ تنظیم هستن و امپلی فایرهای استریو اکثر دو یا 4 کانال می باشند

چون امپلی فایرهای دوکانال نیز مشابه 4 کانال هستند به صورت کلی امپلی فایر 4 کانال هر دو کانال ½ و ¾ باهم تنظیم می شوند و اعمال تغییرات هر دو کانال تغییر می کنه امپلی فایر استریو دارای lpf هست تنظیمات  LPF/HPF/GAIN(LEVEL)  /bass boostlpf  برای ساب ووفرهاست یعنی زمانی که شما دوکانال رو به صورت بریج میبندید میتونید از تنظیمات lpfکه برای فرکانس پایین مثل ساب ووفر هستش استفاده کنید

Saying ‘Gains Set Halfway Is Concerning to Car Audio Professionals 2

تنظیم آمپلی فایر

آمپلی فایرها به دو دسته آمپلی فایرهای استریو و آمپلی فایر مونو تقسیم می شوند.

برای تنظیم امپلی فایر حتما باید نزد یک نصاب حرفه سیستم صوتی تشریف ببرید ولی اگه امکانشو ندارید یک راهنمایی در مورد تنظیم امپلی فایرهای مونو و استریو می کنیم.

تنظیم آمپلی فایر استریو

برای تنظیم امپلی فایر استریو اکولایزر پخش را در حالت فلت قرار دهید امپلی فایرهای استریو دارای یک سری پتانسیو متر یا همون پیچ تنظیم هستن و امپلی فایرهای استریو اکثر دو یا 4 کانال می باشند

چون امپلی فایرهای دوکانال نیز مشابه 4 کانال هستند به صورت کلی امپلی فایر 4 کانال هر دو کانال ½ و ¾ باهم تنظیم می شوند و اعمال تغییرات هر دو کانال تغییر می کنه امپلی فایر استریو دارای lpf هست تنظیمات  LPF/HPF/GAIN(LEVEL)  /bass boostlpf  برای ساب ووفرهاست یعنی زمانی که شما دوکانال رو به صورت بریج میبندید میتونید از تنظیمات lpfکه برای فرکانس پایین مثل ساب ووفر هستش استفاده کنید بعد از تنظیم lpf تنظیمات bass boost نیز اعمال میکنیم در صورتی که امپلی فایرتون قوی هست نیازی به دست زدن به bass boostواعمال تغغیر ندارید زیرا باعث در هم ریزی صداتون میشه بعد از اون گین رو مطابق ولتاژ پخشمون اعمال می کنیم.

نکته :دقت داشته باشید که کلید سه طرف کانالی که سابووفر  بهش وصله در حالت lpf باشد.

برای اعمال تنظیمات در امپلی فایر هایی که بلندگو یا میدرنج بهش وصله در صورتی پخشمون تنظیمات hpf نداره کلید 3 طرفه flat/hpf/lpf  رو رو حالت  hpf قرار میدیم وبااعمال تغییرات رو پتانسیومتر hpf  فرکانس بلندگو رو تنظیم می کنیم.

ونوبت به گین امپلی فایر میرسه که اونم تا حدی بالا میبریم که در هم ریزی نداشته باشید.

تنظیم آمپلی فایر | سیستم صوتی خودرو

تنظیم آمپلی فایر مونو 

برای تنظیم امپلی فایر های مونو نیز مهمترین فاکتور های شما فرکانس lpf و subsonic و gaine و bass boost  می باشد

این 4 مورد مهمترین قسمت تنظیم امپلی فایرهای مونو می باشد که باید به صورت حرفه ای توسط نصاب های سیستم صوتی تنظیم شوند.

تنظیم GAINE آمپلی فایر‌ها

یکی از مهم‌ترین کراس اور‌های آمپلی فایر‌ها GAINE می‌باشد که حالا توی بعضی از آمپلی فایر‌های دیگر با کلمه LEVEL نوشته می‌شود.
GAINE یکی از مهم‌ترین کراس اور‌های آمپلی فایر‌ها می‌باشد که متأسفانه، امروزه خیلی از افراد، تخصص و شناخت کافی از آن را ندارند.

تصور غلطی که مردم از واژه GAINE دارند، باعث بالا رفتن آمار سوختگی و خرابی‌های ناشی از تنظیم درست و اصولی شده شده است.

عدم اطلاعات شما و عدم شناخت کراس اور‌های آمپلی فایر‌ها باعث می‌شود تا معنی هر کلمه و کراس اور را ندانید و در جای درست از آن استفاده نکنید.

کراس اور گین که با یک پتانسیومتری از نوع یک وریستور می‌باشد که قابلیت کنترل ولتاژ سیگنال ورودی را به شما می‌دهد و صرفاً برای بلند کردن صدا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

GAINE برای تنظیم ولتاژ خروجی RCA و یا به اصطلاح آرسی به ورودی آمپلی فایر‌ها تعبیه شده است و صرفاً شم. ا نمی‌توانید با باز کردن بیش از حد پتانسیومتر GAINE به صدای قوی‌تر، قدرتمند‌تر و پر حجم‌تری دست پیدا کنید.

برای داشتن یک صدای خوب و بدون در هم‌ریزی شما باید، GAINE را متناسب با ولتاژ خروجی رادیو پخش و یا هدیونیت خودرو خود، تنظیم کنید و با باز کردن بیش از حد آن حتی اگر فشار زیادی که به مصرف‌کننده‌های سیستم صوتی شما به آن‌ها آسیب نزند، باعث درهم‌ریزی صدا و افت کیفیت و یک صدای ناهنجار توی ولوم‌های بالا می‌شود که قطعاً منجر به سوختن مصرف‌کننده‌های شما می‌شود.

در کل GAINE را می‌توان به عنوان یکی از کراس اور‌های آمپلی فایر‌ها در نظر گرفت و باید گفت که فقط و فقط برای به دست آوردن یک صدای خوب تنظیم کردن کراس اور GAINE به تنهایی کافی نمی‌باشد.

کراس اور GAINE را اگر بیهوده و بی‌هدف فقط باز کنید، به درهم‌ریزی و به اصطلاح دیستوریشن توی خروجی صدا دست پیدا می‌کنید و با باز کردن بیش از حد آن باعث می‌شوید که به لوازم و مصرف‌کننده‌های شما فشار وارد شود و آسیب ببینند.

برای نصب سیستم صوتی شما باید کاملاً کراس اور‌های آمپلی فایرتون رو بشناسید و از بدونید که برای نصب هر کالا چه تنظیمی رو اعمال کنید.
اگر به کراس اور‌ها و تنظیمات آمپلی فایرتون مسلط و آگاه باشید، می‌تونید یک تنظیم درست و اصولی را انجام بدید که از یک صدای درست و‌ایده‌آل بر خوردار شوید.

برای مثال اگر می‌خواهید می‌درنج و سوپر تیوتر‌ها را نصب بکنید، باید حتماً از آمپلی فایر‌هایی استفاده بکنید که دارای کراس اور HPF و یا HIGH PASS FILTER هستند استفاده بکنید.

باید سلکتور سه حالته آمپلی فایرتون رو روی حالت‌های پس قرار بدید، و با پتانسیومتر HPF ان را متناسب با بازه فرکانسی می‌درنج‌ها و یا سوپر تیوتر هاتون تنظیماتش رو اعمال بکنید.

اگر قصد دارید بر روی آمپلی فایرتون بلندگو یا کواکسیال و کامپوننت استفاده بکنید، پیشنهاد می‌شود که بر روی سلکتور FULL قرار بدید و از روی هدیونیت و یا رادیو پخش خودروتون تنظیماتتون رو اعمال کنید.

حالت FULL، حالت تنظیمات کارخانه هستش و بیشتر می‌توان گفت برای بهترین حالت برای نصب و تنظیم کامپوننت و بلندکو‌ها می‌باشد.

تاگر شما می‌خواهید یک ساب ووفر سبک و معمولی تک کوئل را بر روی آمپلی فایر‌های استریو دو و یا چهار کانال نصب بکنید، اولین نکته‌ای که می‌بایست به آن دقت کنید این هستش که اون آمپلی فایر دارای کراس اور LPF و یا LOW PASS FILTER باشد، اگر آمپلی فایر شما دارای کراس اور لو پس نباشد، نمی‌توانید بر روی آن ساب ووفر نصب کنید و به هیچ عنوان نمی‌توانید فرکانس متناسب با بازه فرکانسی ساب ووفر را کات و بر روی آن تنظیم کنید و از خروجی صدای خوبی برخوردار نمی‌شوید.

سلکتور را بر روی حالت LPF قرار می‌دهید و از پتانسیومتر مخصوص، تنظیمات را اعمال می‌کنید.

برای نصب و یا راه‌اندازی یک سیستم صوتی حرفه‌ای، می‌بایست از رادیو پخش و یا هدیونیت‌های حرفه‌ای استفاده کنید که از امولایزر وو کراس اور‌های حرفه‌ای برخوردار هستند تا بتوانید از یک صدای خوب و قابل قبول برخوردار شوید.

یک سری رادیو پخش‌ها هستند که دارای خروجی آرسی هستند ولی خب فقط صرفاً نمی‌توان گفت، که تنها ویژگی یک پخش برای نصب سیستم صوتی داشتن خروجی آرسی باشد.

ویژگی اصلی یک رادیو پخش حرفه‌ای به کراس اور‌ها، پهنای باند اکولایزر آن ولتاژ خروجی آرسی آن می‌باشد و برای دانستن جزئیات بیشتر می‌توانید به مقاله مربوطه این موضوع مراجعه کنید که کاملاً برای شما با جزئیات توضیح داده‌ایم.

بسیار خب سعی کردیم توی این مقاله از ارزش کراس اور‌ها براتون بگیم و دید شما را باز‌تر کنیم و به ساده‌ترین لحن به این موضوعات بپردازیم.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید به وبلاگ وبسایت ماریا مارکت مراجعه کنید و از باقی مقاله‌ها با موضوعات متفاوت، استفاده کنید.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ