سیستم صوتی خودرو – جدید ترین تکنولوژی به کار رفته

سیستم صوتی خودرو

امروزه تغییر در سلیقه مصرف کننده ها و پیشرفت تکنولوژی سبب شده که آهنگ ، آنتن ، کاست و دستگاه پخش سی دی از سیستم صوتی خودرو ناپدید گردند ممکن است به زودی بلند گو ها هم از قسمت داخلی صوتی خودرو ها حذف شوند  Continental  تامین کننده قطعات اتومبیل آلمانی فناوری ای را توسعه داده که  سبب شده  قسمت هایی از لرزش داخلی خودرو ایجاد صدایی را با اطمینان بالا در یک سطح با هر سیستم صوتی با کیفیت برتر در حال حاضر ایجاد نمایند .

این روش سبب شده که  پنجره عقب خودروبه یک ساب ووفر تبدیل شود قاب شیشه ای ، داشبورد، کف  صندلی های میانی تولید صدا  می نمایند  Dominik Haefele که رهبر تیم توسعه فناوری این شرکت است  در این باره می گوید : ستون های A  بین شیشه جلو و درها  با این تکنولوژی  تبدیل به صدای موسیقی برای شما  می شوند.

نتیجه ای  که حاصل شده  چیزی شبیه به نسخه پیشرفته صدا  است همچنین  آقای هافله  در این باره می گوید  این یک صدای همه جانبه و البته  سه بعدی است و شما می توانید شنیدن موسیقی را با روشی بسیار متفاوت تجربه  نمایید شما صدای موسیقی را  اطراف خود احساس می کنید مثل اینکه این صدا ها از بعد دیگری به آن اضافه می شود.

اجزای اصلی  این سیستم ها مبدل ها هستند دستگاه های کوچک که از آهنربایی پیچیده شده در کویل مس استفاده می شود تا انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند جریان را از طریق سیم ها اجرا میکنند و مبدل ارتعاش می نمایند Continental راهی هست برای کاشت مبدل در فضای داخلی اتومبیل ها و استفاده از آنها برای تبدیل به پنل های داخلی  بلندگو ها .

هافله  در مورد این سیستم می گوید  مفهوم آن متفاوت از نحوه عملکرد یک ویولون نیست  همچنین وی  می گوید  : “زمانی که  کمان را به سمت رشته ها می کشید آنها لرزان می شوند و لرزش ها از طریق پل به بدن ویولن منتقل  می گردند . این همان صدای فوق العاده ای است که شما می شنوید .

فروشگاه سیستم صوتی ماریا مارکت |

عملکرد سیستم های صوتی پیشرفته

عملکرد این سیستم به گونه ای است که از درب و سقف و داشبورد جهت پخش موسیقی استفاد می گردد، مهندسین این شرکت ها مدعی هستند که بیشتر معروفیت و مشهوریتشان را مدیون تایر های تولیدی خودشان هستند و اعلام نموده اند که این سیستم ها از فناوری تولید جدید جهت تولید صدا از سطوح منشا می گیرد و بکارگیری این سیستم ها به احتمال زیاد مورد توجه شرکت های سازنده خودرو می گردد .

مزایای استفاده از این سیستم صوتی پیشرفته

بکارگیری این سیستم مزایای زیادی از قبیل کاهش هزینه های تولید کاسته شدن از وزن خودرو ناشی از حذف اسپیکر های گران قیمت و نسبتا سنگین و مرسوم و در نتیجه عامل کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها می گردد  همچنین این شرکت پیش بینی می کند که یک سیستم صوتی اساسی با پنج مبدل ایجاد کند .

یک سیستم midprice با هشت و یک سیستم رده بالا با ۱۰٫ Continental و  همچنین این سیستم را می بیند که روشی جدید برای فروش و ارتقاء سیستم صوتی درون اتومبیل را ارائه  خواهد داد  خودروسازان می توانند تمام مدل های خود را با ۱۰ مبدل ساخته  و فقط آنهایی را که مشتری پرداخت انجام داده  روشن کنند.  بعداً مالک می تواند یک ارتقاء را داشته باشد که بتواند مبدل های اضافی را تأمین کند و یک سیستم صوتی اساسی را به نسخه برتر تبدیل  و استفاده نماید. اما نکته ای که باید مور د توجه قرار بگیرد این است که چنین ادغام صوتی در فضای داخلی خود عوارضی نیز در پی دارد .

مثلا  در صورت بروز حادثه اگر  یک ستون A یا شیشه جلو آسیب دیده  باید جایگزین  گردد  تا کیفیت صدا را بازیابی کند. اما باید در نظر گرفت که  این بسیار شبیه به سیستم های بلندگو معمولی است که در آن اسپیکرها در تونهای A قرار دارند قسمتی  از خودرو  مانند شیشه جلو مربوط به کیفیت شیشه نسیت و نباید روی کیفیت صدا تأثیر بگذارد.

بزرگترین چالشی که  برای توسعه سیستم های صوتی بدون بلندگو وجود دارد  احتمالاً از بین بردن لرزش ها حفره ها و تندبادهایی  می باشد که در اغلب موارد از قسمت های داخلی بیرون می آیند و ادغام صحیح تولید صدا را با بقیه ماشین ایجاد  می نماید . همچنین این را می توان مدنظر قرار داد که قطعات داخلی به طور معمول برای تولید صوتی با کیفیت بالا ساخته  نشده اند. این سیستم های هوشمندانه علاوه بر اینکه میتوانند نوآوری در عرصه سیستم های صوتی باشد بلکه می توانند از این سیستم به نام ClearVoice  جهت رفع صداهای  نویز در هدفون ها استفاده کرد .

فروشگاه سیستم صوتی ماریا مارکت |                                              فروشگاه سیستم صوتی ماریا مارکت |

شرکت Faurecia

در همین راستا Faurecia که  یک شرکت فرانسوی  است که  صندلی های اتومبیل و فضای داخلی را ایجاد می کنددر صدد توسعه فناوری صدایی است که یک سرنشین را قادر می سازد یک تماس تلفنی را دچار اختلال نکند در حالی که دیگری به گوش دادن به موسیقی ادامه  دهد  که این شرکت این  فناوری را  پیله صوتی می نامند .   این شرکت سیستم جدیدش را در  نمایشگاهی که در ژانویه برگزار شده بود  به عنوان بخشی از فضای داخلی آینده که در حال توسعه است به نمایش گذاشته بود .

شرکت KIA

در این بین شرکت کیا خودرو ساز کره جنوبی نیز به دنبال راهی است تا تعامل با سیستم های صوتی را برای مشتریانش آسوده کند کیا فناوری را نشان داد که به رانندگان امکان کنترل صوتی  هوای داخل اتومبیل را می دهد سیستمی که با استفاده از حرکت دست می توان مواردی را تحت کنترل قرار داد .

خودروسازان تمام جهان در تلاش هستند مدل جدیدی را طراحی نمایند که هم از نظر کیفیت در سطح بالایی باشد و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و به دنبال ایجاد تکنولوژی هستند که بتوانند سیستم صوتی خودرو ها  طوری طراحی نمایند که به عنوان سیستم مجزایی مورد کاربرد نباشد و بتوانند با اجزای دیگر تلفیق نمایند به طوری که کیفیت را به سطح مطلوب تری برسانند .

سوالات مربوطه به این مقاله و محصول

کارشناسای ماریا مارکت قبل خرید مشاوره میدن؟

بله کاربر عزیز شما قبل خرید محصول مورد نظرتون میتونید تماس بگیرین تاا اگه سوالی براتون به وجود اومده رو با کارشناسا در میون بزارید و کمک بگیرید هم از طریق سایت میتونید سوالتون رو بپرسید هم پیج اینستاگرام و واتس آپ

محصولات شامل گارانتی هستش؟

درمورد گارانتی باید بگم  بعضی از محصولات شامل گارانتی میشن  به خاطر همین شما میتونید بعداز انتخاب محصول مورد نظر با ما تماس بگیرید تا از شامل گارانتی بودن یا نبودن در جریان باشید اما کارشناسان ماریا مارکت قبل از ارسال بار تست میگیرن از محصولتون.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ