پخش عمده طاقچه و باکس خودرو

همان طور که خرید لوازم صوتی مانند آمپلی فایر ، هدیونیت یا پخش ها و دیگر لوازم صوتی و تصویری که برای نصب یک سیستم صوتی خوب نیاز هستش ، طاقچه ها و باکس ها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که به شدت از نقش بسیار مهمی برخوردار هستند.

قطعا اگر این محصولات را از عمده فروش ها با قیمت و تنوع بالا تر تهیه و خریداری بکنید ، می توانید از سود و منفعت بیشتری برخوردار شویئد و کالای با کیفیت تری را با قیمت مناسب تر تهیه و خریداری بکنید.

امروز توی این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با لاین فروش عمده طاقچه و باکس ماریا مارکت آشنا بکنیم و توی خرید های موفق شما کمکی کرده باشیم:

  • آشنایی با لاین فروش عمده طاقچه و باکس مجموعه ماریا مارکت
  • طراحی و ساخت انواع طاقچه های ساده و سه بعدی
  • طراحی و ساخت انواع باکس های معمولی و سفارشی
  • دلیل اهمیت طاقچه ها
  • دلیل اهمیت باکس ها در خروجی صدای ساب ووفر ها

توی این مقاله به خوبی می توانید هم از مزیت ها و ویژگی های طاقچه و باکس ها اطلاعات لازم را کسب بکنید ، هم اینکه می توانید برای خرید عمده با یک مجموعه بزرگ و معتبر آشنا شوید.

پخش عمده طاقچه و باکس خودرو مجموعه ماریا مارکت

یکی از لاین های فروش عمده مجموعه بزرگ ماریا مارکت ، تولید ، فروش ، طراحی و پخش طاقچه و باکس به صورت عمده می باشد که برای نصب انواع بلندگو ها ، میدرنج ها ، تیوتر ها و ساب ووفرها کالای مهمی محسوب شده و حتما باید فراهم شود.

اگر شما هم می خواهید که از خروجی صدای خوب و قابل قبولی بهره مند شوید ، می بایست از طاقچه و باکس درست و با کیفیتی استفاده بکنید.

فروش طاقچه های ساده و سه بعدی در مجموعه بزرگ ماریا مارکت به چندین دسته بندی تقسیم می شوند که می توانید متناسب با در نظر گرفتن هزینه ها ، لوازم و خودرویی که دارید ان ها را سفارش بدهید.

طاقچه های به سه دسته اصلی ساده ، سه بعدی معمولی و سه بعدی سفارشی تقسیم بندی می شوند که ساده ها از تخته ها MDF بوده و برای سینی عقب خودرو ها تعبیه شده است و به صورت تخت بر روی سینی عقب نصب می شود.

طاقچه های سه بعدی ساده دارای روکش نمدی پارچه ای ساده ای هستند که گاها با رنگ پاشی نیز آن ها را تزئین می کنند ؛ اما طاقچه های سه بعدی سفارشی از روکش چرمی با ترکیب رنگ پاشی برای روکش طاقچه استفاده می کنند.

یکی دیگر از دسته بندی طاقچه های سه بعدی طاقچه های فایبر هستش که ترکیب شده از الیاف و رزین بوده و برای سیستم های رده بالا و سنگین مورد استفاده قرار گرفته و مدت زمانی که طول می کشد تا یک طاقچه فایبر آماده شود ، بالا تر از یک هفته بوده و دارای قیمتی 10 برابر بیشتر از طاقچه های دیگر می باشد.

اگر شما هم علاقه ای به برش توی قسمت سینی عقب خودروتان را ندارید ، می بایست از طاقچه های سه بعدی استفاده بکنید و با اینکار می توانید به صورت فابریکی و تمیزی سیستم صوتی خود را نصب و راه اندازی بکنید.

اما اگر هم که نمی خواهید و یا قبلا برشکاری انجام شده ، می توانید از طاقچه های ساده و معمولی استفاده بکنید و سیستم صوتی خود را بر روی خودرتان نصب بکنید.

طاقچه های فابریکی هم که در خودرو ها از سمت کمپانی بر روی خودرو شما نصب می شود ، دارای ضخامت کم و نازکی می باشد و اصلا برای نصب بلندگو ها و دیگر لوازم مناسب نمی باشد.

برای جلوگیری از سر و صدای اضافه و لرزش هایی که بعد از نصب بلندگو می تواند ایجاد شود ، می بایست حتما حدااقل از طاقچه های چوبی MDF استفاده بکنید و بلندگو ها و درایور های دیگر خود را بر روی آن ها نصب بکنید.

بعد از نصب بلندگو بر روی طاقچه های فابریکی ، لرزش و سر و صدا در هنگام رانندگی شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و بسیار ازار دهنده می باشد.

پس برای خروجی صدای خوب و جلوگیری از لرزش های سینی عقب ، می بایست حتما از طاقجه های تخت و یا سه بعدی MDF استفاده بکنید که به شدت نقش مهمی را دارا هستند.

طراحی و ساخت انواع باکس های معمولی و سفارشی

باکس ها از انواع و دسته های متنوعی تشکیل می شوند و بر خلاف تصور عموم ، می بایست برای هر ساب ووفر که شما تهیه می کنید ، متناسب با مشخصات و ویژگی هایی که دارا می باشد باکس مناسب آن را تهیه و خریداری بکنید تا بتوانید از خروجی صدای خوب و قابل قبولی برخوردار شوید.

باکس ها به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که هر کدام آن ها برای نصب ساب ووفر های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند و می بایست در انتخاب آن ها به شدت دقت کنید تا بهترین و ایده آل ترین خروحی صدا را از ساب ووفرتان دریافت بکنید.

باکس ها با تمامی مدل ها در ادامه برای شما قرار داده شده اند و می توانید تمامی مدل های آن ها را در ادامه مشاهده کرده و ببینید:

  • باکس های لوله ای
  • باکس های مکعبی پورتد
  • باکس های مکعبی بند پس
  • باکس های مکعبی سیلد
  • باکس های مکعبی شلو یا به اصطلاح کم جا

باکس های لوله ای

باکس های لوله ای یکی از معمولی ترین و ابتدایی ترین باکس ها می باشد که برای ساب ووفر های سبک مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا ساب ووفر هایی که حداکثر توان آن ها 300 وات آرامس می باشد را با باکس های لوله ای نصب و راه اندازی می کنند.

باکس های مکعبی پورتد

باکس های مکعبی پورتد هم همان طور که از اسم آن ها مشخص هستش ، دارای طاهری مکعبی طور هستند و معمولا با چوب های MDF و نئوپان ساخته می شوند که بستگی به کیفیت و قیمت آن ها دارد.

معمولا باکس های مکعبی پورتد از سایز های 30 ، 40 ، 60 ، 79 ، 80 ، 90 و 100 لیتری در بازار موجود هستند و با چوب های MDF  و نئوپان در دسترس قرار دارند.

برای نصب ساب ووفر های بالای 400 وات آرامس نهایتا تا 1000 وات آرامس از این باکس های تا حداکثر 100 لیتر استفاده بکنید.

اما بهتر هستش که برای ساب ووفر های بالای 1000 آرامس از باکس های سفارشی ساز چند لایه استفاده بکنید که از متریال چوپ فوق العاده ای برخوردار هستند و معمولا ابعاد و اندازه آن ها متناسب با مشخصات و ویژگی های ساب ووفر آن ها تعبیه می شود تا خروجی صدای خوبی را از آن ها دریافت کرد.

برای انتخاب سایز باکس های حتما باید به مشخصات ساب ووفر خود آگاه باشید تا بتوانید بهترین گزینه و سایز را انتخاب بکنید که خروجی صدای دریافتی ، قابل قبول و ایده آل باشد.

ساخت باکس ها نیاز به علم و تجربه خاصی را داشته و باید حتما باکس را متناسب با ویژگی ها و مشخصات ساب ووفر ها ساخت و تهیه کرد.

اما به دلیل اینکه کاستومایز کردن و سفارشی ساختن باکس ها هزینه بالا تری دارد ، این گزینه برای ساب ووفر های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و ساب ووفر های معمولی تر با باکس های معمولی تر و آماده نصب می شوند.

برای خرید باکس ها باید حتما با فروشنده با تجربه صحبت کنید که به خوبی با توجه به مشخصات و ویژگی ساب ووفری که شما دارید ، باکس مناسب را به شما معرفی بکند.

باکس های مکعبی بند پس

باکس های مکعبی بند پس از طراحی خاص و فوق العاده ای برخوردار هستند و حتما و حتما باید از تجربه کافی برای طراحی و ساخت آن ها برخوردار باشید تا بتوانید به خوبی از پس ساخت آن بر بیایید.

برای خودرو های همایشی که به اصطلاح فضای زیادی برای مانور و در نظر گرفتن باکس وجود ندارد ، از این نوع باکس ها که به اصطلاح بند پس نامیده می شوند استفاده می شود.

برای خودرو های شهری و مصرفی که به اصطلاح ساب ووفر های سبک بر روی آن ها نصب می شود ، از باکس های بند پس استفاده نمی شود ؛ مگر در مواقع استثنا که ساب باکس های شرکتی بند پس در بازار وجود داشته باشند.

باکس های مکعبی سیلد

باکس های مکعبی سیلد هم یکی از تقریبا بهترین ساب ووفر هایی هستش که برای ساب ووفر های کیفیتی و سبک مورد استفاده قرار می گیرد و به این دلیل سیلد نامیده می شود که پورتی برای تخلیه ، ورود و خروجی هوا برای آن در نظر گرفته نشده است.

همان طور که گفتیم ، به دلیل سیلد بودن ، بهترین گزینه برای ساب ووفر های کیفیتی و سبک بوده و به دلیل اینکه هوایی در باکس ورود و خروجی نمی کند ، سیم پیچ و وویس کوئل ساب ووفر زودتر داغ شده و احتمال سوختن آن بسیار بالا است.

به همین دلیل باید از ساب ووفر های سبک و کیفیتی استفاده کرد و به طور یکسره نباید از آن ها صدا گرفتن و فشار زیادی را نباید به آن ها وارد کرد.

باکس های مکعبی شلو یا به اصطلاح کم جا

باکس های مکعبی شلو یا کم جا هم یکی دیگر از نوع باکس ها هستند که برای نصب ساب ووفر های سبک و معمولی در نظر گرفته شده است ؛ زیرا به دلیل اینکه فضای کمی را اشغال می کند ، لیتراژ مفید کمتری برای ساب ووفر تعمین کرده و به همین دلیل باید برای ساب ووفر های معمولی مورد استفاده قرار بگیرد.

در کاتالوگ برخی از ساب ووفر ها ابعاد باکس مناسب که لیتراژ مفیدی را برای ساب ووفر شما ایجاد کند را نوشته اند تا شما با مطالعه آن بهترین و ایده آل ترین باکس پیشنهادی کمپانی سازنده را بسازید و ساب ووفرتان را بر روی آن نصب بکنید.

اما امروزه با در نظر گرفتن مشخصات ساب ووفر ها ، وزن ، سایز و دیگر مشخصاتی مانند حداکثر توان و توان مداومی آن می توانید به صورت حرفه ای باکس سفارشی بسازید که از باکس های کمپانی نیز بهتر باشد.

این ابعاد با کمک نرم افزار هایی که در کامپیوتر و لپ تاپ ها نصب می شوند ، ممکن بوده و می توان گفت که کمک بسیار بزرگی برای ما محسوب می شوند.

دلیل اهمیت طاقچه ها

دلیل اهمیت طاقچه ها را به بالا تر هم به آن اشاره کردیم و این نکته را گفتیم که شما باید برای جلوگیری از سر و صدا و لرزش از طاقچه های چوبی استفاده بکنید و تا به بهترین نحوه بلندگو های خود را نصب کرده باشید.

علاوه بر آن خودرو های هاچبک مثل پراید 111 و 206 و 207 که سینی فلزی ندارند و فقط یک طاقچه موکتی معمولی دارند ، بر روی آن ها بلندگو ها به خوبی نصب نشده و نمی توان صدای خوبی گرفت و لرزش و سر و صدا بسیار زیاد می شود ؛ بنابراین بهترین گزینه استفاده از طاقچه های چوبی است.

نکته ای که می بایست به آن توجه بکنید طاقچه های فابریکی از قیمت بیشتری برخوردار هستند و برای زمانی که می خواهید خودرو خود را به فروش برسانید ، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اگر آن ها برش خورده باشند و یا یا آسیب دیده باشند باید به  سختی نسخه آکبند آن ها را تهیه بکنید.

همچنین در خودرو های هاچبک که طاقچه فابریکی آن ها متحرک هستش ، شما اگر طاقچه چوبی را به جای طاقچه فابریکی نصب بکنید ، قابلیت متجرک بودن آن نیز از بین رفته و شما علنا یک طاقچه ثابت خواهید داشت و این نکته ای هستش که باید به آن توجه بکنید.

دلیل اهمیت باکس ها در خروجی صدای ساب ووفر ها

همان طور که در بالا تر توضیح دادیم ، اهمیت انتخاب باکس ها توی خروجی صدای ساب ووفر ها به شدت موثر و تاثیر گذار بوده و حتی اگر بهترین لوازم را هم در کنار هم در نظر بگیرید ، اما باکس خوبی را برای ساب ووفر تان انتخاب نکنید ؛ قطعا صدای شما 180 درجه با صدای ساب ووفر اصلی تان فرق می کند.

پس با این حال حتما برای در نظر گرفتن باکس به نصاب و یک متخصص مجرب و حرفه ای مراجعه بکنید تا بتوانید از یک خروجی صدای خوب برخوردار شوید و در بین دسته بندی باکس ها ، مناسب ترین و ایده آل ترین آن ها را انتخاب بکنید.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ