مقایسه پخش خودرو جی وی سی و پایونیر

 

مقایسه پخش خودرو جی وی سی و پایونیر یکی از پر چالش ترین دو راهی های کارآدیو خودرو می باشد که همواره از سخت ترین انتخاب ها محسوب می شود.

اگر به صورت تخصصی و فنی به قضیه نگاه کنید و بدون تعصب به محصولات نگاه کنید، قطعا می توانید با بررسی ویژگی ها و مشخصات فنی محصولات، بهترین و ایده آل ترین گزینه را متناسب با نیاز و سیستم صوتی خودرو خود تهیه و خریداری کنید.

ما امروز توی قسمت مقاله های وب سایت ماریامارکت برای شما مقاله ای را تحت عنوان مقایسه پخش خودرو جی وی سی و پایونیر را ترتیب داده ایم  که به جرئت می توان گفت یکی از با ارزش ترین موارد توی راهنمایی های قبل از خرید برای شما محسوب می شود.

مقایسه پخش خودرو جی وی سی و پایونیر | فروشگاه سیستم صوتی ماریامارکت

اگر به دنبال خرید پخش و یا اصطلاحا هدیونیت ها هستید و می خواهید که کالایی که خریداری می کنید، بهترین و مناسب ترین مورد برای سیستم صوتی شما باشد، پیشنهاد می کنم که حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و هر کجا که سوالی داشتید، برای ما بنویسید.

  • معرفی و بررسی کلی برند های پایونیر و جی وی سی
  • عمده ترین تفاوت های برند جی وی سی و پایونیر
  • بررسی ویژگی ها و برتری های برند جی وی سی
  • دلیل محبوبیت و فروش بالای پایونیر
  • چرا باید در بازه قیمت زیر شش میلیون جی وی سی انتخاب کنیم؟
  • جی وی سی یا پایونیر؟ کدام حرفه ای تر است؟

عنوان هایی که در بالا برای شما قرار دادیم، عنوان های اصلی مقاله ما محسوب می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی کلی برند های پایونیر و جی وی سی

دو تا از پر فروش ترین، محبوب ترین و معروف ترین برند هایی که توی حوضه های سیستم صوتی کارآدیو و هوم آدیو فعالیت می کنند، برند های پایونیر و جی وی سی هستند.

اگر به دنبال خرید ستاپ خوب و قابل قبول هستید، این دو برند یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار برای شما محسوب می شود که توی بازه های متفاوت از تنوع بالایی هم برخوردار هستند.

از جی وی سی شروع می کنیم، دفتر یا مقر فرماندهی اصلی این کمپانی در شهر یوکوهاما ژاپن واقع بوده و در حقیقت فعالیت خود را در سال های 1927 آغاز کرده و برند خود را پایه گذاری کرده است.

56494 3

کمپانی جی وی سی از سال 2008 به صورت رسمی فعالیت و همکاری خود با کمپانی کنوود را اعلام کرده و می توان گفت که با یکدیگر ادقام شدند.

در حقیقت کمپانی پایونیر در سال 1938 توسط شخصی به نام نوزومو ماتسوموتو تاسیس شد که این فرد علاقه به شدت علاقه مند به الکترونیک و موسیقی بود؛ در مرحله اول این شرکت به عنوان یک شرکت خدماتی فعالیت می کرده و خدمات تعمیرات لوازم صوتی و الکترونیکی مردم را بر عهده می گرفت.

 

عمده ترین تفاوت های برند جی وی سی و پایونیر

برند پایونیر به صورت تخصصی بر روی هدیونیت و رادیو پخش ها متمرکز بوده و محصولات حرفه ای و خفنی را در این دسته بندی تولید و وارد بازار کرده است.

اگر فعالیت و سابقه قدیم این دو کمپانی را در نظر بگیریم، پخش های پایونیر به شدت از نظر فنی و کیفیتی در جایگاه بالاتری قرار داشتند، اما اگر فعالیت های روز این دو کمپانی را متناسب با تکنولوژی حال حاظر در نظر بگیریم، بدون شک جی وی سی صرف اقتصادی بهتری داشته و دارای محصولات حرفه ای تری می باشد.

در ادامه راجب به این موضوع به صورت منطقی با شما صحبت خواهیم کرد که چرا جی وی سی در حقیقت از پایونیر پیشی گرفته و دارای برتری است؟

آیا به راستی که پخش های پایونیر با آن همه برتری و تخصص در برابر پخش های جی وی سی در جایگاه دوم قرار دارند؟ در ادامه همراه ما باشید و این مطلب جذاب و مفید را از دست ندهید.

پایونیر یکی از کمپانی های خفن و حرفه ای بازار کار آدیو است که پخش ها و هدیونیت های آن دارای کیفیت به شدت بالایی بوده و توانایی نصب و درایو سیستم های صوتی را دارا می باشد.

اگر هزینه ها و محدودیت های اقتصادی نباشد، می توان گفت که پخش های رده بالا و تاپ برند پایونیر یکی از بهترین و ایده آل ترین ها برای ما محسوب می شود؛ اما وقتی سراغ دسته بندی و مقایسه سری های میان رده و معمولی این دو برند که می رویم، بدون شک به این نتیجه می رسیم که جی وی سی از برتری های بسیار بیشتری برخوردار است.

به دلیل فروش بالا و محبوبیت بالایی که پخش های پایونیر در ایران دارد، بازار سیاه بزرگی ایجاد شده و قیمت های آن خارج از عرف بازار است، به همین دلیل اگر به صورت منطقی به قضیه نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که اصلا خرید محصولات پایونیر در این بازار منطقی و عاقلانه نمی باشد.

زیرا همان محصولات استوک و کارکرده ای که برای یک یا دو دهه پیش از برند پایونیر را می توانید تهیه کنید، در عوض می توانید محصولات 2023 و 2024 با تکنولوژی روز دنیا از برند جی وی سی را تهیه کنید.

بررسی ویژگی ها و برتری های برند جی وی سی

محصولات برند جی وی سی مخصوصا پخش های این برند از قیمت به شدت مناسبی برخوردار بوده و تقریبا برای نصب تمام سیستم های صوتی معمولی و سنگین شهری مناسب می باشد.

پخش های برند جی وی سی از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و تقریبا برای هر فردی با هر استفاده ای یک محصول برای ارائه وجود دارد.

56494 6

برتری های فنی و امکاناتی که برای دستگاه های جی وی سی در نظر گرفته شده است، تقریبا هر فردی را مجاب برای خرید از این کمپانی می کند تا برای نصب سیستم های صوتی خود از این برند استفاده کند.

تمامی دستگاه‌های جدیدی که سال‌های 2020 از جی وی سی معرفی شده است همگی دارای قابلیت اجرای فرمت FLAC هستند؛ در حقیقت FLAC کلمه Free Lossless Audio Codec بوده و یک فرمت کد‌گذاری شده محسوب می‌شود.

FLAC اصطلاحاً فرمت دیجیتال فشرده شده‌ای است که کدگذاری شده تا بدون از دست رفتن کیفیت صدا برای شما پروسس کرده و اجرا می‌کند.

مورد بعدی این هستش که اغلب درصد بالایی از پخش‌های پایونیر دارای 5 باند اکولایزر بوده ولی تعداد بالایی از پخش‌های جی وی سی از ساده‌ترین تا رده بالاترین‌های آن‌ها دارای 13 باند اکولایزر گرافیکی می‌باشند که به راحتی قابلیت تنظیم و اعمال در صدا را به شما می‌دهد.

نکته بعدی که می‌توانیم از عمده تفاوت‌های این دو رقیب پر شور اشاره کنیم، K2 تکنولوژی است که این یک تکنولوژی ابداع شده توسط کنوود و جی وی سی است.

56494 5

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، برند‌های جی وی سی و کنوود سال هاست که با یکدیگر یکی شده‌اند و با یکدیگر همکاری می‌کنند، به همین دلیل هم یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌هایی که دارند، K2تکنولوژی بوده است؛ در نظر داشته باشید که معمولاً بر روی تمامی پخش‌های جدید و به روز حی وی سی و کنوود می‌توانید این آپشن را ببینید.

سعی بر این دارد تا فرکانس‌های از دست رفته و تخریب شده موسیقی را که از دست رفته بازسازی و اصلاح کند؛ که تأثیر بسزایی دارد و یکی از ویژگی‌های مهم و مؤثر این کمپانی محسوب می‌شود.

این نکته را زمانی می‌توانید احساس کنید که از موسیقی‌های بی‌کیفیت و قدیمی استفاده کنید، خودتان بدون شک متوجه تفاوت کیفیت پخش و اجرا خواهید شد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید از پخش‌های جی وی سی داشته باشید، این هستش که یک سری از مدل‌های به خصوص از پخش جی وی سی، دارای قابلیت نتوورک بوده و همچنین از کراس اور ‌های 3 WAY  برخوردار می‌باشد.

این ویژگی به شما قابلیت نصب کامپوننت‌های اکتیو را داده و در حقیقت می‌توان گفت که این پخش‌ها در حقیقت از ویژگی و قابلیت یک پروسسور هم برخوردار هستند.

56494 8

و اینکه شما می توانید به صورت شخصی سازی شده اسپیکر ها و بلندگو ها را بر روی نقطه ای تنظیم کنید و به بر روی یک نقطه متمرکز کرده و آن را پخش کنید.

همچنین کراس اور‌های گسترده‌ای که دارد باز هم به شما قابلیت فیلتر و اعمال تنظیمات به صورت جداگانه را می‌دهد که می‌توانید درایور‌های خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید.

اکثریت پخش‌های جی وی سی بلوتوثی بوده و شما می‌توانید که تجربه پخش موسیقی به صورت وایرلس را به صورت بسیار با کیفیت داشته باشید؛ این نکته بسیار مهم بوده و تفاوت و افت کیفیت اتصال وایرلس بسیار کم بوده و تفوتی با پورت USB دستگاه ندارد.

نکته بعدی این هستش که تمامی دستگاه‌های جی وی سی بلوتوثی قابلیت اتصال به اپلیکیشن را دارا هستند و شما می‌توانید که آن‌ها را از داخل اپلیکیشن تنظیم کنید که ارزش خرید این محصول را دو چندان کرده و کار با آن را جذاب‌تر و آسان‌تر کرده است.

این نکته را فراموش کردیم بگوییم که هر دستگاهی از برند جی وی سی که اپلیکیشن دار نیز باشد، به صورت همزمان به 5 موبایل هوشمند از طریق بلوتوث به صورت وایرلس متصل می‌شود و با دو گوشی می‌توانید که به صورت همزمان موزیک خود را پلی کنید.

56494 7

دلیل محبوبیت و فروش بالای پایونیر

در اینکه ما مردم ایران در بت‌سازی و تعصب بیجا و غیر منطقی پیشتاز هستیم که هیچ شکی وجود ندارد و ما امروز در این مقاله می خواهیم نظر و دیدگاه خود را در این باره خدمتتان عرض کنیم؛ در آخر تصمیم گیرنده باید خود مخاطب باشد.

پایونیر یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین برند‌های بازار سیستم صوتی ایران محسوب می‌شود که از کیفیت ساخت به شدت خوب و قابل توجهی برخوردار می‌باشد.

این برند از اصالت بسیار بالا و محصولات خود را با کیفیت ساخت بسیار خوبی ارائه می‌کند و معمولاً خرابی و عیب و ایرادی تا ‌به‌حال از دستگاه‌های این محصول شنیده نشده است.

برند پایونیر یکی از پیشتازان و قدرتمند‌ترین کمپانی‌هایی که توی رقابت بهترین‌ها بوده و بسیار سر سخت بوده و تنوع کالایی و سبد و متنوعی از محصولات دارد.

نکته بعدی این هستش که تنظیمات و اککولایزر‌های ساده، کراس اور‌های ساده و مختصر به همراه یک سری تنظیمات دیگر که بسیار ساده و کوتاه در نظر گرفته شده است، باعث شده تا نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی با این پخش‌ها آسان باشد.

56494 2

زیرا دستگاه‌های پایونیر از تنظیمات ساده و آسانی برخوردار هستند و شما و هر کس دیگری می‌توانید بعد از گذشت مدتی به راحتی تنظیمات آن را انجام داده و خروجی صدا را خوب به گوش برسانید.

اما پخش‌های جی وی سی دارای تکنولوژی بروز‌تری بوده و تنظیمات آن گسترده‌تر و پیچیده‌تر است و همین دلیل بزرگ و محکمی هست که نشان می‌دهد برای نصب و راه‌اندازی سیستم های صوتی با پخش‌های جی وی سی باید از تجربه و علمی برخوردار باشید که آن را صرفاً هر فرد معمولی و یا فروشنده و نصاب معمولی نخواهد داشت.

نکته بعدی که به آن اشاره می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به ما کمک می‌کند که به صورت کلی و منطقی به مسأله نگاه کنیم و تعصبی خرید خود را انجام ندهیم؛ در غیر این صورت ممکن است که برای کالایی که ارزشش را ندارد، مبلغ هنگفتی را پرداخت کنیم.

اما امروزه توی این دهه اخیر به دلیل سودجویی و ایجاد بازار سیاهی که صورت گرفته است، قیمت‌هایی که برای محصولات پایونیر، مخصوصاً پخش‌های آن در نظر گرفته می‌شود، اصلاً منطقی نبوده و خرید آن‌ها اصلاً درست نیست.

این نکته بیشتر برای محصولاتی که قدیمی‌تر بوده و تولید آن‌ها متوقف شده است، بیشتر بوده و اصلاً به یک کاسبی بزرگ تبدیل شده است.

برای مثال شما پخش‌های قدیمی و 10 سال پیش برند پایونیر را باید با قیمت هنگفت و غیر منطقی تهیه کنید که از هیچ مزیت و ویژگی که در بالا از دستگاه‌های جی وی سی به آن اشاره کردیم را نداشته و فقط یک اسطوره قدیمی نام دارد.

در حالی که بلکه کمتر و یا همان رنج قیمتی که می‌خواهید برای خرید این چنین دستگاه‌هایی می‌خواهید هزینه کنید، شما می‌توانید از دستگاه‌های بروز و حرفه‌ای جی وی سی استفاده کنید و سیستم‌های صوتی و خفن خود را نصب و راه‌اندازی کنید.

البته که توی بازه قیمت و رنج قیمتی 100 میلیون به بالا و برای استفاده‌های (های‌اند) و فوق کیفیتی باید حتماً از برند پایونیر استفاده کنید و نمی‌توانید که جی وی سی را با پایونیر مقایسه کنید.

چرا باید در بازه قیمت زیر شش میلیون جی وی سی انتخاب کنیم؟

این دقیقاً یکی از آن سؤال‌ها و پرسش‌های هوشمندانه‌ای است که می‌توان گفت وقتی این سؤال را قبل از خرید از خود بپرسید، قطعاً اگر با دانستن پاسخش می‌توانید خرید خوبی را انجام دهید.

به همان دلایل و مواردی که در بالا اشاره کردیم اگر توجه کنید، به این نتیجه می‌رسید که جی وی سی و دستگاه‌های آن توی بازه قیمت‌های پایین دارای شرایط بسیار بهتر و ‌ایده‌آل‌تری است و در حقیقت دارای قیمت قابل قبول و مناسبی قرار دارد.

اما تو بازه قیمت 6 میلیون تومانً شما نمی‌توانید پخش 6 خروجی خوبی از برند پایونیر تهیه کنید که با پخش‌های جی وی سی نیز برابر باشد و دارای تکنولوژی بروز و امکانات خوبی باشد؛ در نهایت توانایی خرید یک پخش 6 خروجی معمولی از این برند را داشته باشید.

اما شما با پرداخت تقریباً 5 میلیون تومان می‌توانید که یکی از فول آپشن‌ترین دکلس‌های جی وی سی را تهیه کنید که به شدت از کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و شما می‌توانید سنگین‌ترین ستاپ‌های شهری را نسبتاً بر روی این دستگاه نصب کرده و سیستم صوتی خود را به راحتی نصب و راه‌اندازی کنید.

جی وی سی یا پایونیر؟ کدام حرفه‌ای‌تر است؟

به صورت صادقانه پایونیر قطعاً حرفه‌ای‌تر بوده و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، اما به دلایلی که همه ما می‌دانیم حقه‌ها و روش‌های بازاریابی و تجارت این کمپانی‌ها باعث می‌شود که بعضی از مواقع در بعضی از مقاطع، ‌ایده‌آل‌ترین گزینه و انتخاب ما نباشند و ما با کمی تحقیق بتوانیم گزینه مناسب‌تری را برای خرید انتخاب کنیم.

جی وی سی هم یک کمپانی با اصالت و قدیمی و بزرگ است که بیشتر فعالیتی که انجام می‌دهد همین دستگاه‌ها و محصولات رده متوسط و نسبتاً حرفه‌ای است و توی رقابت با پایونیر در ستاپ‌های جهانی و تاپ محصولی برای رقابت معرفی نکرده است که احساس می‌شود، رقبت و هدفی برای این کار ندارد.

پس اگر نمی‌خواهید که از محصولات تاپ لول استفاده کنید و سیستم‌های صوتی رده بالا استفاده کنید، پایونیر را انتخاب کنید ولی اگر می‌خواهید که سیستم صوتی که نصب می‌کنید، حدوداً 30 الی 40 میلیون تومان برای آن هزینه کنید؛ بدون شک جی وی سی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد.

اگر به این سبک مقایسه‌ها علاقه‌مند هستید برای ما توی قسمت نظرات بنویسید و اگر توی مطالعه قسمتی از مقاله امروز سؤالی برای شما ایجاد شد، از ما بپرسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ