حرفه ای ترین پخش پایونیر

کمپانی پایونیر همیشه یکی از محبوب‌ترین برند‌های بازار کار آدیو ایران و جهان بوده و دستگاه‌هایی را طراحی کرده که به شدت از کیفیت ساخت بالا و قابل توجهی برخوردار هستند؛ همیشه توی بازار ایران مردم بر این باور هستند که حرفه‌ای‌ترین پخش‌های بازار از آن پایونیر است.

حرفه ای ترین پخش پایونیر | فغروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

بله پایونیر یکی از برند‌هایی هستش که به صورت تخصصی بر روی ساخت و طراحی هدیونیت‌ها و پخش‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

البته که برند‌های معتبر و با اصالت دیگری هم مثل آلپاین، سونی، کلاریون و… هستند که همواره یکی از اصلی‌ترین و سر سخت‌ترین رقبای برند پایونیر محسوب می‌شوند و حتی در مقاطعی و در یک سری موارد از پایونیر هم پیشی گرفتند.

اما امروز ما قصد بر این داریم به معرفی یکی از خفن‌ترین محصولاتی که پایونیر معرفی کرده است، بپردازیم که سال‌ها از معرفی و عرضه شدن آن می‌گذرد اما هنوز پرچم دار بوده و بنامی به اون صورت ندارد.

  • معرفی و تاریخچه هدیونیت پایونیر DEX-P99RS
  • بررسی هدیونیت پایونیر DEX-P99RS
  • دلیل مسی رنگ بودن بدنه هدیونیت پایونیر DEX-P99RS
  • اکولایزر‌ها و کراس اور‌های هدیونیت پایونیر DEX-P99RS
  • بررسی خروجی‌های هدیونیت پایونیر پایونیر DEX-P99RS

در ادامه به صورت جزئی سعی می‌کنیم که به بررسی هدیونیت پایونیر پایونیر DEX-P99RS بپردازیم و این بررسی را به گونه‌ای برای شما انجام داده‌ایم که درک و فهم آن برای عموم ساده باشد و خیلی وارد جزئیات پیچیده و حاشیه‌ای نشده‌ایم.

معرفی و تاریخچه حرفه ای ترین پخش پایونیر

هدیونیت پایونیر پایونیر DEX-P99RS در واقع می‌توان گفت که حرفه‌ای‌ترین پخشی هستش که سیستم صوتی خودرو یا کارآدیو به چشم دیده است؛ این دستگاه یکی از محبوب‌ترین و پرچم‌دار ‌ترین‌های تاپ دنیا محسوب می‌شود که از تکنولوژی خارق العاده‌ای برخوردار است.

معرفی و تاریخچه پخش پایونیر DEX-P99RS | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

هدیونیت پایونیر DEX-P99RS طراحی مهندسی ژاپنی را به رخ کشیده و به همه ثابت می‌کند که یک طراحی حرفه‌ای می‌تواند تا ده‌ها سال بدون رقیب باقی بماند.

در حقیقت به صورت حرفه‌ای کمپانی پایونیر در سال 1994 اولین دستگاه (های‌اند) خودش را معرفی کرد که با رفرنس ODR نام‌گذاری شد.

بعد‌ها حدوداً در سال‌های 2014 که این محصول وارد بازار‌های جهانی شد با رفرنس RS نام‌گذاری و عرضه شد.

 

بررسی حرفه ای ترین پخش پایونیر (هدیونیت پایونیر DEX-P00RS)

هدیونیت پایونیر DEX-P99RS در اصل ترکیب شده از یک هدیونیت پر قدرت و یک پروسسور اینترنال هستش که در داخل خود دستگاه تعبیه شده است و ساختار و طراحی خارق العاده‌ای دارد.

بررسی هدیونیت پایونیر DEX-P99RS | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

هدیونیت پایونیر DEX-P99RS دارای ویژگی‌های خاص و خفنی بوده و یکی از نکته‌های جالبی که در این دستگاه مشاهده می‌شود این هستش که برای این پخش آی سی صدایی تعبیه نشده است و شما مستقیم می‌توانید از طریق خروجی پری اقدام برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی را بکنید.

البته این کار علت و استدلال مهندسی خود را داشته ولی خب قطعاً شخصی که این دستگاه را تهیه و خریداری می‌کند هم اصلاً به فکر استفاده از آی سی صدای آن نبوده و نیازی به آن ندارد؛ به همین دلیل هم برای جلوگیری از گرم شدن دک بسیار حساس آن، آی سی صدا را به کلی حذف کرده‌اند.

توی قسمت سوکت این دستگاه هیچ سیمی تحت عنوان خروجی‌های لول دستگاه مشاهده نشده و قسمت خروجی سیم‌های آنالوگ آن خالی است؛ نکته بعدی این هستش که شما توی قسمت سوکت دستگاه و سیم‌های تغذیه آن یک نویز گیر مشاهده می‌کنید که نقش یک کراس اور را داشته و متشکل از یک سلف و خازن است.

اصولاً به این دلیل تعبیه شده است تا از ورود جریان الکتریکی که ممکن هستش به دک دستگاه آسیب برساند، جلوگیری کند.

یکی دیگر از نکات جالب این دستگاه این هستش که ولوم‌های دستگاه را که افزایش می‌دهیم، به صورت تک واحدی افزایش نداشته و این افزایش به صورت تصاعدی انجام می‌شود.

به طور مثال اگر بخواهیم بین ولوم‌های 20 و 21 و ولوم‌های 30 و 31 مقایسه‌ای انجام بدهیم، می‌بینیم که زمانی که ولوم را افزایش می‌دهیم، این تغییر به صورت تک واحدی نبوده و هر چقدر که این عدد بیشتر باشد، مقدار هم بیشتر تغییر می‌کند.

دلیل مسی رنگ بودن بدنه هدیونیت پایونیر DEX-P99RS

شاید برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که چرا رنگ بدنه این دستگاه به صورت مسی بوده و با بقیه رادیو پخش‌ها و هدیونیت‌های حرفه‌ای بازار تفاوت دارد؟

دلیل مسی رنگ بودن بدنه هدیونیت پایونیر DEX-P99RS | ماریامارکت

اگر برای شما هم همچین سؤالی پیش آمده است، باید خدمتتان عرض کنم که این محصول به دلیل ساختار خاص و حساسی که دارد، برای پروتکت و اصطلاحاً محافظت از دک دستگاه از فلز جنس مس استفاده کرده‌اند که به صورت کلی از ورود فرکانس‌های خارجی به داخل دک جلوگیری کرده و آن‌ها را فیلتر می‌کند.

اکولایزر‌ها و کراس اور‌های هدیونیت پایونیر DEX-P99RS

31 باند اکولایزر گرافیکی که از 20000-20 هرتز را پوشش داده و به شما قابلیت اعمال تنظیمات را می‌دهد؛ یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه این هستش که به شما قابلیت کات کردن و اعمال فیلتر از هر دو سمت فرکانس‌ها را داده و در اصل جز معدود دستگاه‌هایی هستش که فیلتر ساب سونیک را توی خودش جای داده است.

این دستگاه در حقیقت به صورتی طراحی شده است که شما از قابلیت و کراس اور‌های نتوورک آن استفاده بکنید و بهتر هستش که فولرنج و یا بلندگو‌ها را با این هدیونیت درایو نکنید.

بهترین گزینه برای درایو و راه‌اندازی کامپوننت‌های 3 way، 4 way  بوده و شما می‌توانید به راحتی به صورت مجزا به صورت نتوورک آن‌ها را راه‌اندازی بکنید.

هدیونیت پایونیر DEX-P99RS یکی از عجیب‌ترین نکته‌ها و ویژگی‌های این دستگاه این هستش که به شما اجازه و قابلیت نصب و راه‌اندازی دو ساب ووفر مجزا را می‌دهد و شما می‌توانید به راحتی تنظیمات را اعمال کنید.

بررسی خروجی‌های هدیونیت پایونیر DEX-P99RS

8 عدد خروجی آرسی برای این دستگاه تعبیه شده است که دارای ولتاژ 5 ولتی بوده و اصطلاحا‌های ولتاژ محسوب می‌شود؛ همچنین هر کدام برای درایو کردن بلندگوی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بررسی خروجی‌های هدیونیت پایونیر DEX-P99RS | ماریامارکت

در ضمن هدیونیت پایونیر DEX-P99RS تنها هدیونیت حرفه‌ای هستش که ساخت خود ژاپن بوده و در بازار جهانی در حال عرضه شدن هستش و بعد از گذشت 12 سال هنوز هم برترین هدیونیت دنیا محسوب می‌شود که بدون بروزرسانی در صدر‌ایستاده است.

همچنین خروجی اکسترنال برای این محصول تعبیه شده تا بتوانید دستگاه‌هایی مثل BT-B200  را به به آن متصل کنید؛ نکته بعدی این هستش که شما با گوشی‌های آیفون می‌توانید به صورت وایرلس به کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دست پیدا بکنید که حتی کیفیت آن از SD و USB هم بالا‌تر است.

دلیلش هم این هستش که به صورت مستقیم بدون ورود به داخل دک مستقیم به خروجی پری پاور ارسال می‌شود.

اگر شما هم به محصولات پایونیر علاقه دارید می‌تونید که زیر این مقاله برای ما بنویسید که سری بعدی در مورد بررسی کدوم محصول از پایونیر براتون نقد و بررسی و توضیحات را تهیه کنیم و براتون قرار بدیم.

22

 

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ