پخش خودرو با خروجی ساب ووفر

اصولا اصلی ترین و مهم ترین ویژگی هدیونیت ها و پخش هایی که برای سیستم های صوتی می خواهید تهیه کنید داشتن پخش خودرو خروجی ساب ووفر است؛ اگر قصد خرید و نصب ساب ووفر را دارید و می خواهید بدانید که چه پخشی را باید برای آن در نظر بگیرید و یا اینکه اصلا پخشی که دارید برای شما مناسب است یا نه، پیشنهاد می کنم که این مقاله را تا انتها در نظر بگیرید.

  • خروجی ساب ووفر چیست؟
  • چرا باید برای نصب ساب ووفر از خروجی ساب ووفر استفاده کنیم؟
  • آیا می توان از خروجی های آرسی معمولی برای نصب ساب ووفر استفاده کرد؟
  • چطور و از کجا بفهمیم پخش مورد نظر دارای خروجی ساب ووفر است یا نه؟

در این مقاله سعی کردیم که پر چالش ترین و کهم ترین پرسش هایی که به تکرار از سمت شما پرسیده شده است را برای شما در نظر بگیریم و در رابطه با آن برای شما مقاله تهیه کنیم؛ عناوینی که در بالا برای شما قرار داده ایم از موضوعات اصلی مقاله ما هستند.

پخش خودرو با خروجی ساب ووفر | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

خروجی ساب ووفر چیست؟

خروجی ساب ووفر در حقیقت یک جفت خروجی مجزا در کنار دیگر خروجی های آرسی پخش ها می باشد که فقط و فقط برای نصب ساب ووفر ها در نظر گرفته شده است به شما این اجازه را می دهد تا با استفاده از کابل های RCA که از پشت پخش به آمپلی فایر متصل می شوند، ساب ووفر خود را نصب کنید و از صدای سیستم صوتی خود لذت ببرید.

اگر قصد نصب ساب ووفر دارید و می خواهید یک پخش خریداری کنید و یا اینکه پخشی دارید و می خواهید که بر روی آن ساب ووفر نصب کنید؛ باید حتما به این نکته دقت کنید تا بتوانید ساب ووفر خود را نصب کنید.

خروجی ساب ووفر یکی از مهم ترین مواردی هستش که می بایست قبل از خرید و قبل از نصب به آن توجه کنید تا از یک خروجی صدای خوب و قابل قبول برخوردار شوید.

خروجی ساب ووفر چیست؟ | فروشگاه سیستم صوتی ماریامارکت

چرا باید برای نصب ساب ووفر از خروجی ساب ووفر استفاده کنیم؟

همان طور که از اسم آن مشخص است، این خروجی برای تامین ساب ووفر ها در نظر گرفته شده است و شما می بایست برای نصب آن از این خروجی ها استفاده کنید.

نوع پوشش فرکانسی دیگر اسگیکر ها و درایور ها با ساب ووفر ها متفاوت است و به همین دلیل هم نوع خروجی آرسی که برای نصب و راه اندازی آن ها در نظر گرفته می شود متفاوت و مجزا است.

شما برای نصب و راه اندازی ساب ووفر ها نمی توانید از خروجی های آرسی معمولی استفاده کنید، زیرا در حقیقت خروجی های آرسی معمولی برای نصب اسپیکر هایی مورد استفاده قرار می گیرد که توی دسته بندی استریو قرار می گیرند.

آیا می توان از خروجی های آرسی معمولی برای نصب ساب ووفر استفاده کرد؟

خیر نمی توان از خروجی های آرسی استریو برای نصب و راه اندازی ساب ووفر ها استفاده کرد، به همان دلیل که در بالا گفتیم بازه فرکانسی ساب ووفر ها با اسپیکر های دیگر متفاوت بوده و باید به صورت مجزا نصب و راه اندازی شود.

چطور و از کجا بفهمیم پخش مورد نظر دارای خروجی ساب ووفر است یا نه؟

خروجی آرسی ساب ووفر ها را معمولا با مخفف حرف SW مشخص می کنند که مخفف کلمه ساب ووفر است و شما می توانید کابل های آرسی که برای ساب ووفر در نظر گرفته اید را به آن متصل کنید.

توی پخش های اصلی همه دستگاه ها خروجی های ساب ووفر را با حرف SW نشان داده می شوند ولی خب توی بعضی از دستگاه های چینی خروجی ساب ووفر را با رنگ متمایزی نسبت به دیگر خروجی ها قرار می دهند.

که البته برای نصب ساب ووفر ها و نصب سیستم های صوتی بهترین گزینه استفاده از پخش های اورجینال و اصلی است که بدون شک هیچ وقت یک دستگاه چینی نمی تواند جایگزین خوبی برای آن ها محسوب شود.

چطور و از کجا بفهمیم پخش مورد نظر دارای خروجی ساب ووفر است یا نه؟ | ماریامارکت

دقیقا همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، اگر به طور مثال کابل آرسی که برای ساب ووفر است را به خروجی آرسی های استریو متصل کنید در آخر به خروجی که صدا دقت کنید، متوجه این می شوید که ساب ووفر شما به درستی فرکانس را اجرا نکرده و به اصطلاح بازاری ساب ووفر می خواند.

به این صورت که ساب ووفر به جای اجرای فرکانس بم و اجرای بیس ها برای شما با قدرت بسیار ضعیف اجرای فرکانس های بالا تر را اجرا می کند که حتی صدای خواننده نیز به گوش شما می رسد و این به شدت م یتواند به ساب ووفر شما آسیب برساند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید به هیچ وجه به صورت اصولی ساب ووفر و اسپیکر ها را با یک جفت خروجی آرسی نصب و راه اندازی کنید.

یک سری از افرادی که توی این صنف فعالیت می کنند به دلیل محدودیت توی هزینه ها اسرار بر این دارند که حتما این کار را انجام بدهند و باور دارند که این کار درست است.

اما به صورت اصولی که نگاه کنیم این کار غلط بوده و به هیچ وجه درست نمی باشد، حتی اگر از داخل تنظیمات یک سری پخش ها مثل پخش های دو خروجی پایونیر، بتوانیم روی یک سری چیز ها مانور بدهیم و آن ها را تغییر بدهیم.

حال اگر شما اینطور فکر می کنید که می توانید بر روی پخش هایی که خروجی ساب ووفر نیستند، ساب ووفر نصب کنید؛ ادامه را مطالعه کنید.

سوالی که ما از شما داریم، اگر می توان بر روی این مدل پخش ها ساب ووفر نصب کرد، پس چرا هیچ کراس اور و اکولایزری تحت عنوان تنظیم ساب ووفر در آن ها تعبیه نشده است.

به این دلیل که اصلا این دستگاهی که دارای خروجی آرسی نیست، برای راه اندازی و نصب ساب ووفر ها تعبیه نشده است.

اگر به این طور سبک محتواها علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنم که وبلاگ ما را از دست ندهید و مطالبی که برای شما قرار داده ایم را مطالعه کنید.

اگر توی این مقاله سوالاتی برای شما ایجاد شد و پاسخ آن را در اینجا یافت نکردید، در زیر همین صفحه سوالات و نظراتتون رو برای ما بنویسید تا تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت پاسخ شما را دهند.

 

 

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ