آموزش 10 روش حل مشکل روشن نشدن خودرو

وسیله نقلیه یکی از پر اهمیت ترین و پر کاربرد ترین وسایل رفاهی برای امور روزانه ، سفر ها و تعطیلات ما می باشد که به شدت از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ اما مشکل روشن نشدن خودرو یکی از مهم ترین معضل هایی هستش که به شدت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بلاخره قطعا یک روزی هر راننده ای با آن مواجه خواهد شد.

تقریبا تعداد بسیار زیادی از خانواده ها حداقل یک خودرو دارند که با آن کار های خود را انجام می دهند و یا از آن برای استفاده در اوقات فراغت خود استفاده می کنند.

اگر شما هم دارای خودرو هستید ، به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها ببینید که قطعا مفید بوده و برای شما کاربردی خواهد بود.

همان طور که می دانید ، مجموعه ماریامارکت توی صنف سیستم صوتی خودرو فعالیت می کند و به کاربران و مشتریان خود خدمات ارائه می دهد ؛ اما به دلیل اینکه تمام مشتریان و کاربران حضوری و غیر حضوری ما دارای خودرو هستند ما سعی کردیم که یک مقاله آموزشی مرتبط با دلایل استارت نخوردن خودرو برایتان جمع آوری کنیم تا بتوانید اطلاعات و سطح فنی خود را کمی افزایش دهید.

امروز توی این مقاله آموزش 10 روش حل مشکل روشن نشدن خودرو را آماده کرده ایم که به شدت کاربردی و مهم هستند و به شما در مواجه شدن با مشکل روشن نشدن خودرو کمک می کنند که پیشنهاد می شود آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • تاثیر بنزین در روشن نشدن خودرو
  • پمپ بنزین در روشن نشدن خودرو
  • سیم کشی و برق در روشن نشدن خودرو
  • دینام یا آلترناتور در روشن نشدن خودرو
  • سوئیچ در روشن نشدن خودرو
  • اتصالات فیزیکی در روشن نشدن خودرو
  • سیستم استارت در روشن نشدن خودرو
  • باطری در روشن نشدن خودرو
  • فیوز ها در روشن نشدن خودرو
  • شمع ها و وایر ها
  • سنسور ها در روشن نشدن خودرو

این موارد از مهم ترین ها برای عدم استارت خوردن و روشن شدن خودرو می باشد که در زمانی که با مشکل روشن نشدن خودرو رو به روی شدید ، می توانید این موارد را با اطلاعاتی که به دست آورده اید چک بکنید و آن را رفع بکنید.

تاثیر بنزین در روشن نشدن خودرو

  • اولین و ساده ترین آن ها نداشتن و یا خالی بودن باک بنزین هستش که می توان به اصطلاح اولین مورد آن را در نظر گرفت و بررسی کرد.
  • در هر صورت اگر بنزین به مصرف کننده ها نرسد ، به هیچ عنوان خودرو روشن نشده و قاعدتا شما هم نمی توانید از آن استفاده کرده و به کار خود برسید.
  • خودرو برای روشن شدن نیاز به سوخت کافی دارد و حتی اگر ب نزین در باک کم باشد و خودرو در جایی پارک شده باشد که سطح آنجا صاف نباشد ، باز هم نمی توانید خودرو را روشن کنید.

تاثیر بنزین در روشن نشدن خودرو | فروشگاه سیستم صوتی خودرو

 

پمپ بنزین در روشن نشدن خودرو

پمپ بنزین که یکی از مهم ترین قطعات سیستم سوخت رسانی خودرو محسوب می شود ، اگر دچار نقص فنی باشد ، قطعا بدون شک باعث می شود که خودرو شما دچار مشکل روشن نشدن شده و نتوانید به موقع به کار خود برسید.

برای خودرو هایی که سیستم انژکتور دارند اگر دقت کرده باشید ، بعد از باز کردن سوئیچ صدای پمپ بنزین به گوش شما برای چند ثانیه به گوش شما خواهد رسید و پس از گذشت چند لحظه این صدا قطع می شود.

اگر خودرو شما روشن نمی شود و از پشت آمپر بنزین شما هم به اندازه هستش ، باید دقت کنید و از سلامت کارکرد گمگ بنزین باخبر شوید.

اگر صدای پمپ بنزین را نشنوید قطعا یک جای کار مشکل داشته و باید آن را بر طرف بکنید تا پمپ بنزین شما کار کرده و بنزین را برای شما پمپاژ کند.

سیم کشی و برق در روشن نشدن خودرو

یکی از مهم ترین عوامل که به شدت موثر در روشن نشدن خودرو هستش سیم کشی و برق خودرو هستش که تقریبا تمام فرمان هایی که قطعات به یکدیگر ارسال می کنند را منتقل کرده و هدایت می کند.

ممکن هستش که یکی از دلایل روشن نشدن خودرو شما شل شدن و یا عدم اتصال درست یک دسته سیم ، سوکت و یا جتی یک سیم باشد که به دلیل اینکه اتصال خوبی ندارد توی روشن شدن خودرو مانع ایجاد کرده باشد.

سیم کشی و برق در روشن نشدن خودرو | سیستم صوتی ماریامارکت

دینام یا آلترناتور در روشن نشدن خودرو

  • دینام ها که توی برق DC یا مستقیم آلترناتور نامیده می شوند در اصل همان ژنراتور ها هستند که به اصطلاح انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کنند.
  • در اصل تمام برق خودرو را دینام تامین کرده و باطری را شارژ می کند و در زمانی که خودرو روشن هستش ، از باطری تامین نشده و انرژی خود را از دینام تغذیه می کند.
  • اگر این قسمت مشکلی داشته باشد ، قطعا با مشکل روبه رو خواهید شد و باید آن را به زودی بر طرف بکنید تا بتوانید مشکلی که با آن رو به رو شده اید را بر طرف کنید.

دینام یا آلترناتور در روشن نشدن خودرو | سیستم صوتی ماریامارکت

سوئیچ در روشن نشدن خودرو

معمولا برای خودرو های مدل بالا حتی ایرانی ها که دارای کامپیوتر (ECU) هستند ؛ توی مغزی ریموت و سوئیچی که برای روشن و خاموش کردن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد ، یک قطعه کوچکی به نام اموبیلایزر تعبیه شده است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که ریموت خود را گم کرده باشید و یا بعد از جابه جایی قاب آن قطعه اموبیلایزر که مانند یک ذغال کوچک هستش را فراموش کرده باشید که در فضای مناسب خود قرار دهید ، به هیچ عنوان نمی توانید خودرو خود را روشن کنید.

به همین دلیل یکی از این مواردی که توی روشن نشدن خودرو موثر هستش ، نبودن و یا معیوب بودن قطعه اموبیلایزر است.

سوئیچ در روشن نشدن خودرو | فروشگاه سیستم صوتی خودرزو ماریامارکت

سیستم استارت در روشن نشدن خودرو

استارت خودرو ، قطعه ای هستش که خودرو را روشن کرده و توی روشن کردن خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ اگر این تجهیز معیوب باشد ، شما توی روشن کردن خودرو با مشکل مواجه می شوید و قطعا اگر مشکل از استارت خودرو باشد ، می توانید با سرویس و یا تعویض ذغال های آن مشکل را بر طرف بکنید که تخصص یک باطریساز است.

 

باطری در روشن نشدن خودرو

باطری مهم ترین عامل برای استارت خوردن و روشن شدن خودرو است ، همان طور که در بالا تر اشاره کردیم ، در زمانی که خودرو روشن هستش ، دینام باطری را شارژ کرده تا بتوانیم در زمانی که خودرو و دینام خاموش هستند ، خودرو را با باطری روشن کنیم و مصرف کننده های خود را در خودرو استفاده بکنیم.

موارد را به دقت چک کنید ، اگر در بالا آمدن و روشن شدن پشت آمپر و استارت خوردن ، احساس ضعف قدرت کردید ، بدون شک بهتر هستش که به باطری نگاهی بیندازید ، از اتصال درست سر باطری ها به هر دو سر قطب مطمعن شوید.

باطری در روشن نشدن خودرو | ماریامارکت

همچنین از سلامت باطری خود نیز بهتر هستش که مطلع شوید و در صورتی که متوجه نقص از قسمت باطری شدید ، می توانید از کابل باطری به باطری و کمک گرفتن از یک خودرو دیگر ، خودرو خودرا روشن کنید.

دلیل روشن نشدن خودرو | ماریامارکت

فیوز ها در روشن نشدن خودرو

معمولا اولین چالش با یک وسیله برقی و اولین قدم برای پیگیری چک کردن فیوز ها می باشد  اما در اینجا اولین نکته این مورد را ذکر نکردیم ؛ در کل اگر با مشکل روشن نشدن خودرو مواجه شدید و می خواهید که آن را بر طرف کنید بهتر هستش که فیوز های داخل کابین و داخل کاپوت را نگاه کنید و از سلامت تمامی آن ها مطمعن شوید.

34 min

شمع ها و وایر ها

شمع و وایر ها نقش اساسی توی امر برق رسانی و استارت خوردن خودرو را دارا هستند و حتی اگر یکی از وایر ها و یا شمع ها از سلامت کامل برخوردار نباشد ، امر استارت خوردن سخت تر و مشکل تر خواهد شد.

شمع ها و وایر ها | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

وایر شمع ها یکی از تجهیزاتی هستند که توی دسته بندی سیستم جرقه زنی خودرو قرار می گیرند که ولتاژ بالا را از باطری ، دلکو و کوئل دریافت کرده و به شمع منتقل می کنند.

شمع ها و وایر ها | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

شمع خودرو اگر چه کوچک ولی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و در صورت عدم سلامت فنی کامل آن ، خودرو توانایی روشن شدن و به راه افتادن را نخواهد داشت.

کارکرد و عملکرد شمع این گونه هستش که جرقه اولیه ای که موتور به آن نیاز دارد را تامین می کند که به شدت از اهمیت بالایی برخوردار است.

شمع ها و وایر ها | ماریامارکت

سنسور ها در روشن نشدن خودرو

سنسور ها هم از مهم ترین بخش ها محسوب می شوند و توی روشن نشدن خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند ؛ اگر بعد از چک کردن مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر هستش که از سلامت سنسور های خودرتان مطلع شوید.

اتصالات مکانیکی در روشن نشدن خودرو

اگر تمامی موارد بالا را چک کردید و نتوانستید خودرو خود را روشن کنید و ایراد را پیدا نکردید، احتمالا ایراد فنی و تخصصی است.

همچنین بهترین روش این هستش که با یک متخصص تماس بگیرید و سعی بکنید که از آن راهنمایی دریافت بکنید و یا از آن درخواست کنید تا به مکانی که هستید بیاید تا خودرو شما را ببیند.

 

 

 

 

 

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ