بهترین آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر

قطعا شما هم یک ساب ووفر دارید ، که می خواهید یک آمپلی فایر دو کانال برای آن تهیه بکنید و سیستم صوتی خود را تکمیل کنید ؛ بهترین آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر خود را می توانید در این مقاله شناسایی کرده و برای نصب تهیه بکنید.

بهترین آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر | فروشگاه سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

امروز با یکی از عمده ترین چالش ها مواقع خرید در خدمتتون هستیم تا آن را با هم حل کرده و در نهایت شما را به یک خرید موفق نزدیک تر کنیم.

اگر برای ست بلندگو ها ، میدرنج و سوپر تیوتر های خود یک آمپلی فایر چهار کانال در نظر گرفته اید و فضای خالی برای نصب و راه اندازی ساب ووفر خود ندارید ، بهتر هستش که از یک آمپلی فایر مونو استفاده بکنید.

اگر ساب ووفر شما سبک هستش و همچنین برای راه اندازی نیازی به توان بالا ندارد ، می توانید از یک آمپلی فایر دو کانال استفاده بکنید که در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

آمپلی فایر دو کانال | ماریامارکت

بهترین آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر

انتخاب بهترین آمپلی فایر دو کانال برای سابووفر موضوع اصلی مقاله این ما می باشد که به خوبی امروز این موضوع را با جزئیات کامل باز کرده و مواردی که باید در انتخاب آن دقت کنید را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر می خواهید که از آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفرتان استفاده بکنید ، باید مواردی را در نظر داشته باشید تا بعد ها به مشکل نخورید و بتوانید از خروجی صدای خوبی برخوردار شوید.

اگر با اطلاعات کافی اقدام به خرید کالایی کنید ، در نهایت می توانید تجربه یک خرید موفق و ایده آل را داشته باشید که با گوش کردن به موسیقی دلخواهتان می توانید از آن لذت ببرید.

عنوان و ها سر تیتر هایی که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد:

  • بهترین ساب ووفر برای راه اندازی با آمپلی فایر دو کانال
  • ویژگی هایی که یک آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر
  • چه ساب ووفر هایی را نمی توان با آمپ دو کانال نصب کرد؟
  • چه آمپلی فایر هایی را نمی توان برای ساب ووفر ها در نظر گرفت؟

اگر این موارد را در نظر داشته باشید ، قطعا می توانید در هنگام خرید بهترین کالا را تهیه کنید و دو کالا که متناسب یک دیگر هستند را تهیه و نصب کنید.

بهترین ساب ووفر برای راه اندازی با آمپلی فایر دو کانال

در اصل بهترین ، اصولی ترین و ایده آل ترین روشی که برای نصب و راه اندازی ساب ووفر ها وجود دارد ، نصب آن ها توسط آمپلی فایر های مونو است.

اگر به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت های مالی از تهیه کردن آمپلی فایر های مونو معذور شدید ، هیچ ایرادی نداشته و می توان با روش های کم هزینه تر نیز کار شما را انجام داد.

اما برای نصب ساب ووفر ها با آمپلی فایر های استریو دو و یا چهار کانال باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

باید از ساب ووفر هایی استفاده بکنید که به اصطلاح تک کوئل نامیده می شوند و فقط دارای یک جفنت ترمینال مثبت و منفی هستند ؛ در حقیقت این ساب ووفر ها از یک لایه وویس کوئل تشکیل شده اند و عمدتا مقاومت یا امپدانس آن 4 اهم است.

بهترین ساب ووفر برای راه اندازی با آمپلی فایر دو کانال | سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

توان مداوم ، یا همان توان آرامسی که بر روی تمامی ساب ووفر ها نوشته شده است ، نباید بیشتر از 350 الی 400 (RMS) باشد، در صورتی که ساب ووفری که تهیه کردید ، توان مداوم آن بیشتر از 400 وات آرامس هستش ، باید برای راه اندازی آن از آمپلی فایر مونو استفاده بکنید.

آمپلی فایر های استریو و دو کانال ماریامارکت

پس ساب ووفر هایی که می توانید با آمپلی فایر های دو کانال درایو بکنید ، دارای تک کوئل 4 اهمی بوده و حداکثر توان مداوم آن ها برابر با 400 وات آرامس است.

 

ساب ووفر | سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

ویژگی هایی که یک آمپلی فایر دو کانال برای ساب ووفر

اولین و مهم ترین نکته توی انتخاب آمپلی فایر ، قسمت توان خروجی هستش که در اختیار ما قرار می دهد ؛ بعد از مطالعه کاتالوگ و مطلع شدن از خروجی آمپلی فایر باید به نکات دیگری توجه بکنید که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

باید آمپلی فایری را تهیه بکنید که دارای کراس اور و تنظیمات لازم برای راه اندازی و نصب یک ساب ووفر را دارا باشد ؛ اگر این نکته را در نظر نگیرید ، در حقیقت ممکن هستش که در آخر کار با مشکلاتی رو به رو شوید.

کراس اور ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند ، بر فض مثال کراس اور LPF مهم ترین ویژگی یک آمپلی فایر استریو برای راه اندازی ساب ووفر ها است.

( LPF ) مخفف کلمه LOW PASS FILTER به معنای فیلتر پایین گذر می باشد که مخصوصا برای فیلتر بازه فرکانسی صدای ساب ووفر ها مورد استفاده قرار می گیرد ؛ یعنی به زبان ساده تر هر فرکانسی که به ساب ووفر مربوط باشد را فیلتر می کند.

آمپلی فایر دو کانال جی وی ی | ماریامارکت

اگر آمپلی فایری تهیه بکنید که فاقد کراس اور LPF باشد و فقط دارای کراس اور FULL و یا HPF باشد ، پس در حقیقت برای راه اندازی ساب ووفر نبوده و نمی تواند ساب ووفر شما را درایو بکند.

این نکته از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و در صورتی که از آن قافل شوید و آمپلی فایری که تهیه می کنید بدون کراس اور LPF باشد ؛ در نهایت نمی توانید برای راه اندازی ساب ووفر از آن استفاده بکنید و در آخر کار ساب ووفر شما نمی تواند فرکانس های بیس و بم را اجرا کند.

چه ساب ووفر هایی را نمی توان با آمپ دو کانال نصب کرد؟

اگر ساب ووفری تهیه کرده اید که توی دسته بندی ساب ووفر های دو کوئل قرار می گیرد و یا دارای توان مداوم بالای 400 وات آرامس می باشد ، قطعا برای راه اندازی آن ها شما نمی توانید از آمپ های استریو دو و یا چهار کانال استفاده کنید.

در این صورت باید برای درایو کردن آن ها از آمپلی فایر های مونو استفاده کنید ؛ زیرا به هیچ عنوان نصب ساب وفور های دو کوئل برای آمپ های استریو توصیه نمی شود.

چه ساب ووفر هایی را نمی توان با آمپ دو کانال نصب کرد؟ | ماریامارکت

چه آمپلی فایر هایی را نمی توان برای ساب ووفر ها در نظر گرفت؟

اگر شما آمپلی فایری دارید که می خواهید برای نصب ساب ووفر از آن استفاده بکنید ؛ می بایست نکاتی را از قبل در نظر بگیرید که توی خروجی کار و خروجی صدای شما به شدت موثر بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اگر از قبل آمپلی فایر دارید و می خواهید ساب ووفر خود را به آن متصل بکنید ، می بایست این نکته را در نظر بگیرید که کراس اور LPF داشته باشد و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

اگر هم که می خواهید آمپلی فایری تهیه بکنید که می خواهید برای ساب ووفر در نظر بگیرید ، باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما و حتما کراس اور LPF داشته باشد.

اگر بدون کراس اور LPF ساب ووفر خود را نصب و یا راه اندازی بکنید بدون شک از خروجی صدای خوبی برخوردار نخواهید شد و دچار نقص صدا می شوید.

چه آمپلی فایر هایی را نمی توان برای ساب ووفر ها در نظر گرفت؟ | سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

پس حتما ثبل از خرید آمپلی فایرتان به این دقت کنید که اگر می خواهید آن را برای درایو کردن ساب ووفر در نظر بگیرید ، باید حتما نسخه ای را تهیه بکنید که کراس اور LPF را داشته باشد.

توی این مقاله هدف اصلی ما افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شما عزیزان بود که بتوانید در حین خرید ، تصمیم درست و کالای مناسب را خریداری کرده و در نهایت به صدای ایده آل خود دست پیدا کنید.

اگر به مقاله های آموزشی علاقه مند هستید بدون شک وبلاگ مقاله های آموزشی ما برای شما جذاب خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ