علت اینکه بلندگو بیس خوبی ندارد چیست؟

توی نصب سیستم های صوتی همان طور که می دانید ، یکی از مشکلاتی که ممکن هستش که بعد از اتمام نصب به آن ها برخوردار کنید و از خروجی صدای مطلوب و قابل قبولی برخوردار نشوید.

در حقیقت این مورد می تواند ، دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به بررسی این نکات مهم خواهیم پرداخت تا به خوبی از صدای بلندگو های خود بتوانید لذت ببرید.

در ادامه موضوع اصلی مقاله و مطلب امروز ما ، عنوان های پایین بوده و حول محور این عناوین صحبت خواهیم کرد:

  • علت اینکه بلندگو بیس خوبی ندارد چیست؟
  • اهمیت اتصالات سیم های مثبت و منفی
  • اهمیت اتصال بلندگو های بیضی به آمپلی فایر
  • اهمیت اعمال تنظیمات درست و اصولی بر روی بلندگو ها
  • چه بلندگو هایی را باید با آمپلی فایر راه اندازی کرد؟
  • چه بلندگو هایی برای راه اندازی بدون آمپلی فایر مناسب تر اند؟

این مواردی که در بالا برای شما قرار داده ایم ، بدون شک بهترین و مهم ترین مواردی هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانید با رعایت این موارد ، به خروجی صدای ایده آلی دست پیدا کنید.

علت اینکه بلندگو بیس خوبی ندارد چیست؟؟

دلایل اصلی نداشتن بیس بلندگو ها در خودرو ها می تواند بسیار باشد و هر کدام از آن ها را که شما رعایت نکرده باشید ، می تواند توی خروجی صدای بلندگو های خودرو شما تاثیر بگذارد.

اگر این موارد را بشناسید و به خوبی با آن ها آگاه باشید به خوبی می توانید راهکار های نصب اصولی و خروجی صدای ایده آل را داشته باشید.

حتی اگر از بهترین بلندگو ها هم استفاده بکنید ولی راه و روش های نصب درست آن را نداشته باشید ، بدون شک نمی توانید از صدای خوبی برخوردار شوید و قطعا از خروجی صدا رضایت مند خواهید شد.

اهمیت اتصالات سیم های مثبت و منفی

یکی از مهم ترین و موثر ترین ها توی نصب بلندگو های بیضی باید در نظر گرفته شود ، درست بودن اتصال سیم های مثبت و منفی می باشد که اگر حتی یکی از لنگه های بلندگو ها برعکس باشد ف می تواند تناسب صدای شما را به کلی بهم بریزد.

این نکته توی تمام میدرنج ها ، تیوتر ها ، ساب ووفر ها و تمامی درایور های دیگر نیز صدق می کند و باید در نظر گرفته شود ؛ در غیر این صورت معادلات به کلی بهم ریخته و خروجی صدای شما به کلی خراب می شود.

اگر شما مثبت و منفی بلندگو های خود را درست متصل نکنید و بنا به هر دلیلی نصابی که برای شما بلندگو هایتان را نصب کرده ، از تجربه و تخصص لازم برخوردار نباشد و اشتباه متصل بکند ، بلندگو های شما هر چقدر هم که قدرتمند باشند ، نمی توانند به درستی فرکانس ها را برای شما اجرا بکنند.

اهمیت اتصال بلندگو های بیضی به آمپلی فایر

اگر بلندگوهای قدرتمند که به اصطلاح های پاور نامیده می شوند را که از توان بالایی برخوردار هستند را بدون آنمپلی فایر نصب بکنید ، عملا نمی توانید آن ها را راه اندازی و درایو بکنید و تا  زمانی که توان مورد نیاز آن ها تعمین نکنید از تمام خروجی صدای آن ها برخوردار نخواهید شد.

بلندگو های قدرتمندی را که نیازمند آمپلی فایر هستند را اگر بدون آمپلی فایر ، با پخش ها راه اندازی بکنید ، قطعا عملا از کمتر از نصف توان آن ها برخوردار می شوید و تمام خروجی صدا را از آن ها نمی توانید دریافت بکنید.

بنابراین اولین نکته ای که در نظر می گیرید این هستش که اگر شرایط تهیه آمپلی فایر ها را ندارید ، نباید از بلندگو های قدرتمند استفاده بکنید ؛ چرا که حتی ممکن هستش به آن ها آسیب وارد بکنید.

اهمیت اعمال تنظیمات درست و اصولی بر روی بلندگو ها

اعمال تنظیمات بر روی درایور ها از اهمیت به شدت بالایی برخوردار بوده و بعد از اینکه تمامی نکات را هم که رعایت کرده باشید ، باز هم اگر این گزینه را در نظر نگرفته باشید ، باز هم نمی توانید از صدای رضایت بخش و ایده ال نهایی اسپیکر های خود بهره مند شوید و لذت ببرید.

اعمال تنظیمات از طریق پخش ها ، آمپلی فایر ها و اکولایزر و پروسسور هایی که در بین مدار قرار می دهید قابل انجام هستش و باید متناسب با لوازم صوتی خود تنظیمات را اعمال بکنید.

در اصل با شناخت کامل کراس اور ها و اکولایزر ها و نحوه تخصص هر اسپیکر بایستی تنظیمات را اعمال بکنید و بهترین تنظیم ، تنظیمی هستش که با گوش انجام شده باشد و به هیچ وجه نباید فقط از روی اعداد و ارقام به صورت تئوری انجام شود.

چه بلندگو هایی را باید با آمپلی فایر راه اندازی کرد؟

همان طور که در بالا به آن پرداختیم ، بلندگو هایی که از توان خروجی نسبتا بالایی برخوردار هستند ، اصطلاحا بلندگو های (های پاور) نامیده می شوند و می بایست آن ها را با آمپلی فایر ها راه اندازی کرد که معمولا آن ها دارای توان های خروجی بالای 70 یا 80 وات آرامس هستند.

این بلندگو ها را اگر نمی توانید همراه با آمپلی فایر ها راه اندازی بکنید ، نباید تهیه بکنید ؛ زیرا که از خروجی صدای خوبی برخوردار نخواهید شد و قطعا هزینه اضافی و بیهوده ای را متقبل شده اید و حتی ممکن هستش که هدیونیت و یا اسپیکر های شما آسیب ببیند.

چه بلندگو هایی برای راه اندازی بدون آمپلی فایر مناسب تر اند؟

بلندگو هایی که دارای توان نسبتا کمتری هستند و توان خروجی آن ها معمولا زیر 60 یا 50 آرامس می باشد ، می بایست با آمپلی فایر های سبک و یا تنها به پخش ها متصل شوند تا بتوانید از آسیب دیدن آن ها جلوگیری بکنید و همچنین از خروجی صدای خوبی برخوردار شوید.

در کل برای خرید به یک روشنده صادق و با تجربه که توی کار خود متخصص هستش مراجعه بکنید تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید و لوازم خود را بدون آسیب نصب بکنید.

نکته : فروشنده های خوب و مجرب یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دارند ، صداقت بوده و کاملا بی طرف بدون در نظر گرفتن منافع فروش خود ، به شما مشاوره می دهند و برای شما خدمات انجام می دهند.

اگر این نکات را در نظر بگیرید ، فروشنده با مشاوره درست بهترین گزینه هایی را که در دست دارد ، به شما برای یک خرید موفق و ایده آل کمک می کند تا به خوبی صدای درستی دست پیدا بکنید.

کلام آخر

توی این مقاله سعی کردیم که مهم ترین نکات برای دست پیدا کردن به یک خروجی صدای خوب را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل خرید خود را انجام بدهید و نهایتا در آخر کار لذت ببرید ؛ برای دریافت مشاوره ، خرید حضوری و غیر حضوری و نصب سیستم های صوتی خود مجموعه بزرگ ماریا مارکت تمام قد در خدمت شما بوده و یکی از معتبر ترین فروشگاه های سیستم های صوتی می باشد که به صورت حرفه ای فعالیت می کند.

همچنین قبل از خرید می توانید با کارشناسان ما به صورت حضوری و غیر حضوری در ارتباط باشید و یک خرید موفق و ایده آل را با مجموعه ماریا مارکت تجربه بکنید.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ