کامپوننت بهتر است یا میدرنج؟

کامپوننت بهتر است یا میدرنج؟ سوالی هست که ذهن خیلی ها رو درگیر کرده ما در این مقاله با بررسی تک تک کامپوننت و میدرنج به شما می گوییم که کدام یکی بهتر است تا شما بهترین انتخاب رو در سیستم صوتی داشته باشید.

کامپوننت و میدرنج دو تا از پر فروش ترین درایور های موجود توی بازار کار آدیو که به شدت از فروش بالایی برخوردار هستند که تفاوت خروجی صدای آن ها زمین تا اسمان بوده و هر کدام باید در جای مناسب خود قرار بگیرد تا بتوانید از صدای آن ها لذت ببرید.

همان طور که می دانید ، بار ها و بار ها در مورد میدرنج ها توضیح داده ایم و شما را با این بلندگو های محبوب و خفن آشنا کردیم ؛ اگر توجه کرده باشید میدرنج ها را با اکثر بلندگو ها مقایسه کرده ایم و تفاوت و شباهت ها آن ها را با مقایسه کرده ایم ، امروز هم به بررسی تفاوت های میدرنج ها و کامپوننت ها می پردازیم.

اگر شما هم توی خرید سوالاتی دارید و نمی دانید که کدام یک از این کالاها برای شما مناسب می باشد ، بهتر هستش که تا آخر این مطلب همراه ما باشید و ما را تا آخر دنبال بکنید تا از این مطالب نهایت استفاده را ببرید.

در ادامه به بررسی عنوان های زیر خواهیم پرداخت که بدانیم کامپوننت بهتر است یا میدرنج تا برای یک خرید درست و رضایت شما توی خرید موثر می باشد:

  • کامپوننت ها و نحوه ساختار و کاکرد آن ها
  • انواع کامپوننت ها
  • تفاوت میدرنج ها با کامپوننت ها
  • برای چه نوع سیستم هایی از میدرنج ها و یا کامپوننت ها استفاده بکنیم؟
  •  ویژگی های کامپوننت و میدرنج (دایورهای) پر طرفدار و محبوب

کامپوننت ها یکی از محبوب ترین بلندگو ها می باشند که دارای خروجی صدایی بسیار با کیفیت هستند که به شدت از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشند.

کامپوننت ها و نحوه ساختار و کاکرد آن ها

کامپوننت ها به نوعی همان کواکسیال ها هستند با این تفاوت که اجزای آن متفاوت بوده و باید آن ها را مجزا نصب و راه اندازی کرد،کامپوننت ها از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشند و طول عمر آن ها به شدت از یک کواکسیال بیشتر می باشد ، زیرا به دلیل اینکه تیوتر و یا گاها میدرنج های آن ها به صورت مجزا نصب می شود.

به این صورت هستش که شما هر کدام از تیکه های کامپوننت را جدگانه نصب می کنید و از تفکیک صدای بهتری برخوردار می شود، کامپوننت ها عمدتا دارای دو دسته 2 WAY و 3 WAY تقسیم بندی می شوند که این رفرنس نشان دهنده تیپ کامپوننت ها می باشد.

کامپوننت های 2 WAY و یا به اصطلاح دو راهه دارای ووفر و تیوتر می باشند که به صورت مجزا نصب می شوند و در نهایت به کراس اوری که برای تفکیک سازی آن ها در نظر گرفته شده متصل می شوند.

کامپوننت های 3 WAY یا به اصطلاح سه راهه دارای یک عدد ووفر ، ییک عدد تیوتر و یک عدد میدرنج هستند که قابلیت پوشش بازه فرکانسی بیشتری را داشته و خروجی صدای فوق العاده با کیفیت تر و قطعا دارای قیمت بیشتری هستند.

ام ای ادیو مدل 65B 2

همان طور که می دانید ، اجزای کامپوننت ها جدا جدا نصب شده و هر کدام در فضایی نصب می شوند که به اصطلاح ووفر ها توی درب ها ، تیوتر ها توی داشبورد و یا روی قلاپ آینه و میدرنج ها هم که اگر کامپوننت ها توی تیپ سه راهه باشند در کنار تیوتر ها نصب می شوند.

کامپوننت ها معمولا در سایز های 5 ، 6 و 9*6 اینی هستند و هر کدام متناسب با سایز های فابریکی خودرو ها در نظر گرفته شده و نصب می شوند، کامپوننت ها دارای جنس صدای فوق کیفیتی با حجم صدای متناسبی هستند و بیشتر به اصطلاح برای افراد کیفیتی پسند که به اصطلاح به گوش کردن موزیک با کیفیت علاقه دارند و به دنبال خرید یک سیستم صوتی به اصطلاح خانوادگی پسند هستند.

کامپوننت ها به اصطلاح همان کواکسیال ها هستند ، با این تفاوت که اجرای آن ها مجزا و جدا جدا نصب شده و به وسیله کراس اور ها تغذیه می شوند ، به این صورت که ووفر و تیوتر به کراس اور متصل شده و سپس خروجی صدای دریافت شده از آمپلی فایر به ورودی کراس اور ها متصل می شود.

این مورد برای تمامی کامپوننت ها صدق نمی کند و کامپوننت هایی هم هستند که دارای کراس اور نباشند که توی دسته بندی خاصی قرار می گیرند، کامپوننت ها دارای کیفیت و تفکیک صدای بالایی هستند و حتی کیفیت ان ها از بلندگو ها هم بیشتر بوده.

انواع کامپوننت ها

کامپوننت ها به دو دسته اصلی اکتیو و پسیو تقسیم بندی می شوند که هر کدام آن ها به گونه ای خاص نصب شده و باید آن ها را متناسب با شرایط مصرف کننده در نظر بگیریم.

کامپوننت های پسیو دارای کراس اور بوده و نصب تقریبا آسان تری نسبت به کامپوننت های اکتیو داشته و هزینه خرید و راه اندازی آن ها به شدت از کامپوننت های پسیو بیشتر می باشد.

برای نصب کامپوننت های پسیو می توانید یک آمپلی فایر دو کانال نیز تعبیه بکنید و یک جفت آن را با آمپلی فایر نصب و راه اندازی بکنید و تنظیمات را بر روی آن ها فیلتر بکنید و از صدای خود لذت ببرید.

اما برای کامپوننت های اکتیو داستان کاملا متفاوت بوده و شما باید آن ها را با قیمت بیشتری خریداری بکنید و برای نصب ان ها نیز هزینه راه اندازی بیشتری نیز باید پرداخت بکنید.

کیفیت ، خروجی صدا و تفکیک صدای کامپوننت های اکتیو به شدت بالاتر از کامپوننت های پسیو بوده ، اما قیمت ان ها نیز بالا تر هستش و باید شما کالایی که می خواهید خرید بکنید را کاملا حساب شده تهیه بکنید.

کامپوننت های اکتیو فاقد کراس اور بوده و برای هر کدام از اجزای آن ها شما نیازمند یک کانال خالی آمپلی فایر هستید و باید آن ها را با پروسسور های دیجیتال و هدیونیت هایی نصب بکنید که کراس اور نتوورک را دارا باشند.

به همین دلیل هزینه نصب و راه اندازی کامپوننت های اکتیو بالا تر بوده و شما باید حتما پروسسور را تهیه بکنید و برای نصب یک کامپوننت 2 WAY به یک آمپلی فایر استریو چهار کانال نیاز دارید تا تمام اجزا را به صورت جداگانه نصب بکنید و تنظیمات را مجزا بر روی آن ها فیلتر بکنید.

متداول ترین کامپوننت ها متوسط و نسبتا رده بالایی که توی بازار استفاده شده از نوع پسیو بوده و کامپوننت های تاپ و رده بالا که به اصطلاح های اند نامیده می شوند به صورت اکتیو تولید می شوند و برای نصب های فوق کیفیت و گران قیمت تر مورد استفاده می شوند.

انواع کامپوننت ها | سیستم صوتی خودرو ماریامارکت

تفاوت میدرنج با کامپوننت

میدرنج ها تفاوتی زمین تا آسمان با کامپوننت ها دارند و انتخاب آن ها بر اساس سلیقه شنیداری شما می بایست انتخاب شود ؛ همان طور که می دانید میدرنج ها برای سیستم های قدرتی و به اصطلاح SPL مورد استفاده قرار می گیرند و برای نصب های کیفیتی اصلا گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.

اگر به دنبال این هستید که بلندگویی تهیه بکنید که خروجی صدای آن ، صدایی گرم و کیفیتی باشد  تفکیک صدای بالایی توی ولوم های بالا داشته باشد و در هم ریزی صدای آن نزدیک به صفر باشد ؛ بدون شک باید از کامپوننت ها استفاده بکنید.

کامپوننت ها دارای صدایی گرم و کیفیتی بوده و برای افرادی که به دنبال صدایی کیفیتی و خانوادگی پسند هستند  ، انتخابی هوشمندانه محسوب می شود و همچنین اگر هم به دنبال این هستید که از حجم و پرتاب صدای بالایی برخوردار شوید ؛ می توانید از میدرنج ها و سوپر تیوتر ها استفاده بکنید.

همان طور که می دانید میدرنج ها دارای صدای ناقصی هستند و در کنار آن ها حتما باید مکمل هایی همچون ، سوپر تیوتر ها و ساب ووفر ها در نظر گرفته شود تا بازه فرکانسی شنیداری کامل به گوش برسد.

برای چه نوع سیستم هایی از میدرنج ها و یا کامپوننت ها استفاده بکنیم؟

کامپوننت ها نسبتا حجم صدای کمتری داشته و برای نصب سیستم های کیفیتی مناسب می باشد و اگر نمی خواهید ساب ووفر نصب بکنید ؛ کامپوننت ها تا حدودی به دلیل ووفری که دارند ، قابلیت اجرای صدا و فرکانس های بم را نیز دارا هستند.

کامپوننت ها در کنار میدرنج ها به هیچ وجه نباید نصب شود ، زیرا اصلا صدای آن شنیده نشده و به دلیل پرتاب صدای بالای میدرنج ها تفکیک آن ها نیز اصلا قابل فهم نمی باشد.

اما اگر شما می خواهید ساب ووفر قوی را بر روی خودرو نصب بکنید باید حتما از میدرنج ها و سوپر تیوتر ها استفاده بکنید تا به خوبی بتوانید صدای استریو را پوشش بدهید و به یک صدای کامل دست پیدا بکنید.

میدرنج ها در کنار تیوتر ها و ساب ووفر ها می تواند گزینه خوبی باشد و می تواند تناسب صدایی خود را حفظ بکند و خروجی کار در آخر لذت بخش به گوش شما برسد.

ویژگی های میدرنج ها و کامپوننت ها

  • میدرنج ها دارای حجم صدای بالایی هستند
  • میدرنج ها دارای صدای ناقصی هستند و باید در کنار آن تیوتر و ساب ووفر نصب بکنید
  • میدرنج ها نسبتا صدای تیز تری دارند زیرا قابلیت اجرای فرکانس های بم را ندارند
  • میدرنج ها در برابر اجرای بیس ها ناتوان هستند
  • میدرنج ها برای سیستم های قدرتی مورد استفاده قرار می گیرد
  • کامپوننت ها دارای صدای گرم و کیفیتی طوری هستند
  • کامپوننت ها دارای تفکیگ صدای بالایی هستند و در ولوم های بالا در هم ریزی صدا ندارند
  • کامپوننت ها به صورت مجزا نصب می شوند
  • کامپوننت ها به دو دسته اصلی (اکتیو) و (پسیو) دسته بندی می شوند
  • کامپوننت ها به دو دسته اصلی دو راهه و سه راهه تقسیم می شوند
  • کامپوننت ها تا حدودی قابلیت اجرای بیس ها را دارا هستند

در آخر انتخاب درست موقع خرید و دریافت مشاوره درست با فروشنده مجرب ، به شما کمک می کند که بهترین کالا متناسب با سلیقه شنیداری خود را تهیه بکنید و از خروجی صدای سیستم صوتی خود لذت ببرید.

بعد از مشاوره و شناسایی سلیقه صدایی تان می توانید بهترین گزینه را انتخاب و بر روی خودرو خود نصب بکنید ؛ می توانید با خیال راحت با مشاوران و کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از ما بپرسید تا به خرید موفق و درست تر نزدیک شوید.

در داخل وب سایت ما می توانید از هر قیمتی از برند های بازاری و اورجینال محصولات را با مشاهده مشخصات و توضیحات کامل ببینید و خرید خود را با خیال راحت ثبت بکنید.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ