کواکسیال چیست و چه کاربردی دارد؟

کواکسیال چیست؟

کواکسیال ها به اصطلاح همان بلندگو ها هستند که در سایز ها و تنوع بالایی توی بازار سیستم صوتی خودرو موجود می باشند.

کواکسیال ها یکی از بهترین گزینه ها برای اون دسته از افرادی می باشد که به دنبال این هستند که اسپیکر های بی کیفیت فابریکی خودرو خود را ارتقا دهند و از یک بازه فرکانسی کاملی برخوردار شوند.

کواکسیال ها یک درایور کامل می باشند که می توانند برای شما به صورت متوسط یک صدای خوب و قابل قبول با کیفیت را اجرا کنند و به اصطلاح توی ولوم های بالا درهم ریزی نداشته باشند.

کابل کواکسیال ( Coaxial )

کواکسیال یکی از پر فروش ترین درایور های بازار سیستم صوتی که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

کواکسیال ها به اصطلاح همان بلندگو ها هستند که در سایز ها و تنوع بالایی توی بازار سیستم صوتی خودرو موجود می باشند.

کواکسیال ها یکی از بهترین گزینه ها برای اون دسته از افرادی می باشد که به دنبال این هستند که اسپیکر های بی کیفیت فابریکی خودرو خود را ارتقا دهند و از یک بازه فرکانسی کاملی برخوردار شوند.

کواکسیال ها یک درایور کامل می باشند که می توانند برای شما به صورت متوسط یک صدای خوب و قابل قبول با کیفیت را اجرا کنند و به اصطلاح توی ولوم های بالا درهم ریزی نداشته باشند.

اگر شما یکی از اون دسته از افرادی هستید که می خواهید به صورت فابریکی اسپیکر فابریکی خودرو خود را ارتقا بدهید و قصد خرید و نصب آمپلی فایر و یا لوازم افتر مارکت دیگری را هم ندارید ، بهترین گزینه برای شما استفاده از کواکسیال ها می باشد.

بدون شک یکی از بهترین و ایده آل ترین گزینه ها برای افرادی که به دنبال هزینه بالایی نیستند ، خرید کواکسیال ها می باشد که نیازی هم به آمپلی فایر نداشته باشد.

کواکسیال ها دارای تیوتر ، بعضا دارای میدرنج و یک ووفر می باشند که تا حدودی به دلیل طراحی خاصی که دارند ، می توانند برای شما بیس ها و صداهای بم را اجرا کنند.

اگر می خواهید که بدون آمپلی فایر بلندگویی را بر روی خودرو خود نصب بکنید ، نباید از میدرنج ها استفاده بکنید زیرا بدون آمپلی فایر فقط باعث آسیب رسیدن به میدرنج می شوید و قطعا نمی توانید بدون ساب ووفر و تیوتر از آن صدای کاملی بگیرید ؛ پس بهترین گزینه که با خرید محصول به شما تمامی صدا ها را می دهند ، کواکسیال ها هستند.

برای ارتقا بلندگو های بی کیفیت فابریکی خودروتون باید اول از یک مشاور خوب که فروشنده صادقی هستش به خوبی مشورت بگیرید و تمام باید ها و نباید هایی که توی کار ممکن هستش به آن برخورد بکنید را از آن بپرسید.

و در آخر متناسب با سایز اسپیکر های توی درب و یا بر روی طاقچه خود که به صورت فابریکی نصب شده است ، یک کواکسیال خوب و خوش صدا را تهیه بکنید که نیازی هم به آمپلی فایر نداشته باشد.

اگر شما خودرویی دارید که از خانواده سایپا می باشد ، می توانید از پیشنهاد های زیر ما استفاده بکنید که یکی از بهترین و ارزنده ترین گزینه ها می باشد که با کم ترین هزینه می توانید بازدهی بسیار خوبی دریافت کنید.

برای نصب کواکسیال به صورت فابریکی بر روی خودرو های سایپایی می بایست از کواکسیال های 4 و 5 اینچی بازار استفاده کنید.

ما حدودا از بازه قیمتی 500 هزار تومان تا حدودا 1 میلیون و  200 هزار تومان بلندگو 4 و 5 اینچی موجود داریم که به دو دسته برند های بازاری و برند های اورجینال تقسیم می شوند.

یکی از بهترین گزینه ها برای نصب می تواند کواکسیال های برند جی وی سی باشد که از کیفیت صدای فوق العاده ای برخوردار بوده و می تواند بدونم افت کیفیت و درهم ریزی صدا ، یک خروجی ایده ال راضی کننده به شما بدهد.

برای خودرو های پراید صبا ، پراید 131 و پراید 132 می توانید برای استیج جلو از بلندگو 4 اینچی جی وی سی مدل 420 و برای استیج عقب هم از بلندگو 5 اینچی جی وی سی مدل 520 استفاده بکنید.

اما برای خودرو های تیبا صندوق دار و تیبا 2 ، سایپا و کوییک باید از هر دو استیج از بلندگو های 4 اینچی برای استیج جلو و عقب استفاده بکنید.

اگر خودرو های ایران خودرویی دارید می توانید از کالاهای پیشنهادی زیر استفاده بکنید که مخصوص خودرو شما قرار داده ایم:

اگر شما پژو 405 ، پژو پارس ، پژو  206 ، پژو 207 ، رانا و یا دنا دارید می توانید برای نصب بلندگو برای استیج عقب خود از بلندگو ها و یا به اصطلاح کواکسیال های 6 اینچی استفاده بکنید و نیازی هم به خرید و نصب آمپلی فایر های افتر مارکت نداشته باشید.

برای استیج عقب خودرو های 207 ، 206 و رانا می توانید از بلندگو های 5 اینچی استفاده بکنید که در ادامه برای شما بهترین نمونه آن از برند جی وی سی را برای شما معرفی کردیم.

برای استیج عقب خودرو هایی مانند پژو 405 ، پژو پارس و سمند و دنا می توانید از بلندگو های 6 اینچی استفاده بکنید ولی برای استیج جلوی خودرو سمند باید از بلندگوی 4 اینچی استفاده بکنید

اگر شما به دنبال حجم و گرتاب صدای بالایی هستید و می خواهید به صورت فابریکی بر روی درب های خودروتون نصب انجام بدید ، می توانید از میدرنج ها استفاده بکنید که حتما باید از آمپلی فایر و ساب ووفر و تیوتر ها نیز در کنار این محصول استفاده بکنید.

کواکسیال ها در سایز های 7*5 اینچی ، 9*6 اینچی و 10*7 اینچی هم موجود می باشند و یکی از پر فروش ترین سایز های بازار کار آدیو می باشند که به بلندگو های بیضی و یا به اصظلاح کوچه بازاری ، بلندگو بیضی معروف هستند.

یکی از خاص ترین سایز های کواکسیال های بیضی سایز 7*5 اینچی می باشد و می توانید از بر روی خودرو های 315 و خودرو مزدا 3 نصب بکنید که یکی از خاص ترین سایز های کمیاب بازار سیستم صوتی می باشد.

می توانید بلندگو 7*5 اینچی وایب آدیو استفاده بکنید و که یکی از برند های اورجینال و با اصالت سیستم صوتی ایران می باشد.

بلندگو های 9*6 اینچی و 10*7 اینچی هم یکی از محبوب ترین و معروف ترین درایور های بازار سیستم صوتی خودرو می باشد که از قدیم بر روی خودرو های نصب می شدند.

این درایور ها یا به اصطلاح کواکسیال ها از عمدتا از سه تیکه تشکیل شده اند و دارای یک ووفر ، یک یا چند عدد تیوتر و یک یا دو عدد تیوتر می باشند.

کواکسیال های بیضی معمولا بر روی ظاقچه های عقب نصب می شوند و یک بازه فرکانسی کامل را برای شما اجرا می کنند.

کواکسیال ها هم مانند تمامی درایور ها و بلندگو ها هرچقدر از سایز صفحه بزرگ تری برخوردار باشند ، دارای حجم صدا و قدرت بیشتری نیز هستند.

پس قطعا حجم و قدرت بلندگو های بیضی از بلندگو های گرد نیز بیشتر است و از حجم بیس بیشتری برخوردار هستند.

فروشگاه سیستم صوتی خودرو

آماده پاسخگویی هر گونه سوال شما کاربران عزیز می باشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دریافت کد تخفیف اطلاعات خود را وارد کنید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام

دلیل بازگشت وجه

فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ